وزیرخارجه تشكیلات خودگردان: پرونده شهید ناصر ابوحمید به دادگاه لاهه عرضه می شود

به گزارش بهمن، وزیرخارجه تشکیلات خودگردان از کوشش برای عرضه پرونده شهید ناصر ابوحمید اسیر فلسطینی، به دادگاه لاهه (دیوان کیفری بین المللی) اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از وبگاه العهد، ریاض المالکی وزیرخارجه تشکیلات خودگردان، مسئولیت کامل شهادت «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست که همه درخواست ها و مطالبات در زمینه موافقت با آزادی و درمان وی در خارج از زندان در ماه های اخیر را رد کرده بود.
المالکی همینطور جامعه بین المللی را به کوتاهی در رسیدگی به مبحث شهادت ناصر ابوحمید متهم کرد و اظهار داشت: شهید ابوحمید فقط قربانی ظلم و ستم اشغالگران نشد، بلکه قربانی سیاست معیارهای دوگانه حاکم بر جامعه بین المللی هم به حساب می آید.
وی از جامعه بین المللی، دولت آمریکا و سازمان ملل خواست در زمینه تحویل پیکر این شهید فلسطینی به خانواده اش، فشار جدی به رژیم صهیونیستی وارد کنند تا خانواده وی امکان برگزاری مراسم خاکسپاری و خاکسپاری را در اسرع وقت، پیدا کنند.
گفتنی است، ناصر ابوحمید اسیر ۵۰ ساله فلسطینی که به سرطان مبتلا بود و وضعیت وخیمی داشت، صبح امروز سه شنبه در بیمارستان آساو هروویه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رسید. هیئت امور اسرا و آزادگان اعلام نمود که ابوحمید از اهالی اردوگاه امعری در نزدیکی رام الله، در نتیجه سیاست کوتاهی عمدی پزشکی و بی توجهی سازمان زندان های صهیونیستی که به وخامت هرچه بیشتر وضعیت او منجر گردید، به شهادت رسیده است.
این اسیر فلسطینی روز گذشته در نتیجه وخامت حالش به کما رفت و به بیمارستان منتقل شد. هیئت امور اسرا و آزادگان و دیگر نهادهای حقوقی فلسطینی بارها خواهان آزادی این اسیر مبتلا به سرطان شده بودند و نسبت به شهادت او اخطار داده بودند اما با این وجود رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی وی نشد. شهید ابوحمید به ۷ مرتبه حبس ابد و ۵۰ سال حبس محکوم شده بود.