نیك بین: برای حل معضل مسکن از خانه ها و زمینهای خالی مالیات دریافت شود

به گزارش بهمن، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از اقدامات دولت در زمینه مسکن اظهار داشت: راهکار معضل مسکن مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر زمینهای خالی است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، جواد نیک بین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به مسئولین دولتی اظهار داشت: مَسکَن مسکّن جامعه است، شعار اصلی دولت مسکن بوده، اما راهکار معضل مسکن مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر زمینهای خالی است. در شهرها و روستاها زمین خالی بسیاری وجود دارد که باید از این زمین ها مالیات گرفته شود تا مجبور شویم عرضه در بازار مسکن به وجود آمده و قیمت خانه شکسته شد، چونکه اصلی ترین مولفه قیمت در موضوع مسکن زمین است.
وی ادامه داد: ۴ میلیون مسکن اساسا محقق نخواهد شد و دولت باید راه دیگری در پیش بگیرد. برای ساخت این تعداد مسکن ۶۳ هزار هکتار زمین لازم داریم، در صورتیکه ۱۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دادرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شما که مسئول مستقیم مسکن هستید راهکار این است که از بخش های خصوصی و بافت های فرسوده کمک بگیرید، چون ایجاد مسکن در زمینی که خارج از محدوده شهری است زیرساخت های خاصی می خواهد که کشور چنین توانی ندارد.
نیک بین خطاب به رییس جمهور متذکر شد: بارها اعلام نموده اید و دستور دادید که وام های روستایی شنبه واریز می شود و مردم شنبه ها مراجعه کنند، اما شنبه ها گذشت و دستور شما بارها بر زمین ماند. آیا دولت همراهتان نیست یا سازمان برنامه؟ باید برخورد جدی کنید.
وی با اعلان اینکه دولت یک سال برنامه ششم را تمدید کند، عنوان کرد: دولت لایحه تمدید را به مجلس بیاورد و و مجلس نیز به آن رای دهد، چون برنامه ای که از سازمان برنامه به گوش ما می رسد برنامه عجولانه، سریع و تندی است و قابل تحقق نیست. اشکالات و ضعف های برنامه ششم را ببینید چونکه تعدادی از متخصصین می گویند که کمتر از ۲۰ درصد آن محقق شده و برنامه ای است که کاملا دست مدیران اجرائی را می بندد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: قانون و برنامه را کم بنویسیم، اما در زمینه اجرا نظارت های جدی داشته باشیم. دولت به قانون عمل کند، دولت لایحه نوشت و مجلس موضوع کالابرگ الکترونیکی را مصوب کرد، اما دولت نه فقط به قانون عمل نمی کند بلکه مقابل قانون نیز تعدادی از مدیران دولتی در بانکها خصوصاً قیام کردند. قرار بود کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه گردد، اما دیگر قیمت ۱۴۰۰ در افسانه ها و رویاها باید دیده شود.
نیک بین در ارتباط با برخی رفتارهای دولت چین عنوان کرد: دولت برخورد جدی با چین داشته باشد، ما در زمینه اقتصادی با چین مراوده داریم اما برخورد دوگانه چینی ها در زمینه سیاسی و اقتصادی نیازمند برخورد جدی است.
وی با طرح این سوال که سهم ایران در زمینه جام جهانی چیست؟ اشاره کرد: جام جهانی درحال برگزاری است، اما ایران در نزدیک ترین مکان به این اتفاق مهم واقع شده اما چه سهمی دارد؟ هتل های ایران و شرکت های مسافربری ایران چه نقشی در این جام جهانی داشتند؟ جام جهانی می توانست آورده بسیاری برای کشور داشته باشد.
نیک بین در آخر اظهار داشت: این روزها کشور درگیر التهاباتی بوده است و جامعه بین الملل و آمریکا و انگلیس حرف هایی زدند، اما اینها بدانند اگر از سرهای ما کوه ها بسازید و از خون های ما دریاها را رنگین کنید و از ابدان و دست و پای ما قلم ها بسازید، هیچ گاه در تاریخ نخواهید نوشت مردم ایران سیدعلی خامنه ای را تنها گذاشته اند.