پاپ: سیاستمداران لبنان منافع شخصی خودرا کنار بگذارند

بهمن: رهبر کاتولیک های جهان به سیاستمداران لبنانی سفارش کرد تا منافع شخصی را کنار نهاده و برای حل اوضاع سیاسی این کشور به توافق دست یابند.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان سیاستمداران لبنانی را به کنار گذاشتن منافع شخصی و دستیابی به توافق برای پر کردن خلاء قدرت در کشورشان فرا خواند.
بر اساس این گزارش، پاپ روز یکشنبه در نشستی خبری که در هواپیمای حامل وی حین سفر به بحرین برگزار شد، اظهار داشت: از سیاستمداران لبنان می خواهم که منافع شخصی خودرا کنار بگذارند و به کشور خود و دستیابی به توافق اهتمام داشته باشند.
وی با اعلان اینکه لبنان در درد و رنج است، اضافه کرد: اول خدا، سپس میهن و بعد از آنها منافع مطرح می شود.
پاپ اشاره کرد: لطفاً از لبنان حمایت کنید و به این کشور برای خروج از این تنگنا کمک نمائید، امید است که لبنان عظمت خودرا بازیابد.
لازم به ذکر است که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان روز پنجشنبه گذشته وارد منامه پایتخت بحرین شده بود.
رهبر کاتولیک های جهان در این سفر ۴ روزه با پادشاه بحرین دیدار و رایزنی کرد. او همین طور در کنفرانس گفتگوی صلح و همزیستی شرکت نمود.
پاپ فرانسیس بعد از ورود به بحرین در اولین سفر خود به این کشور خواهان احترام به حقوق بشر و آزادی دینی و بهبود شرایط زندگی میلیونها کارگر در منطقه خلیج فارس شد.
پاپ در دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و مسئولان بلندپایه این کشور درباره ی احترام و تسامح و آزادی دینی در قانون اساسی بحرین سخن گفت.
پاپ در ادامه این سفر با شماری از رهبران مذهبی مسلمان دیدار نمود. این دومین سفر پاپ به کشورهای حوزه خلیج فارس بعد از سفر سال ۲۰۱۹ به امارات متحده عربی شمرده می شود.

منبع: