در توئیتر: سفیر چین در تهران از ایران قدردانی کرد

سفیر چین در ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از تهران به سبب پشتیبانی از سیاست چین واحد قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، سفیر جمهوری خلق چین در ایران از تهران به سبب پشتیبانی از سیاست چین واحد قدردانی و تشکر کرد.
این قدردانی را «چانگ هوآ»، سفیر چین در صفحه توییتری خود نسبت به واکنش وزارت خارجه ایران در ارتباط با سفر نانسی پلوسی رییس کنگره آمریکا به تایوان اعلام نمود و در این ارتباط نوشت: از محکومیت طرف ایران مقابل اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مداخلات آن کشور در امور داخلی چین تمجید می نمائیم.
پیش از این روز سه شنبه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با تاکید بر حمایت ایران از سیاست چین واحد، سیاست آمریکا را به سبب نقض تمامیت ارضی چین محکوم کرده بود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباب دیدگاه وزارت امور خارجه در رابطه با سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان گفت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، به شکلی که ماده ۲ منشور، اعضا را از هرگونه رفتاری که خدشه ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می داند و پشتیبانی از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.
کنعانی، رفتار تنش زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان دانست که حاصلی جز افزایش بی ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و بدین جهت محکوم است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در آخر اشاره کرد: یکجانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل گشته و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه همچون برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی مقابل ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.