در پی افشاگری نقش واشنگتن در اوكراین؛ آژانس امنیت ملی آمریکا به وبسایت گروه هکری روسی حمله کرد

وبسایت گروه هکری روسی بعد از افشای اطلاعات محرمانه و نقش ایالات متحده در اوکراین، مورد حمله آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش بهمن به نقل از ریانووستی، گروه هکری روسی «RaHDit» اعلام نمود که به دنبال افشاگری های اخیر این گروه از اطلاعات محرمانه به دست آمده از ارتش اوکراین و همینطور نقش آمریکا در حملات کی یف به خاک روسیه و همینطور حذف اطلاعات کارکنان سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) وبسایت این گروه را مورد حملات «DDoS» (حملات سایبری جهت پیشگیری از عرضه خدمات توسط سایت) قرار داده است.
یکی از هکرهای این گروه در گفتگو با ریانووستی در اینباره اظهار داشت: ما تهدیدی ضد خود دریافت نمی نماییم، چونکه آنها نمی دانند ما چه کسی هستیم. با این وجود، وبسایت ما در معرض حملات DDoS دائمی است. حملاتی انجام شد که متعلق به سرویس NSA آمریکا بود.
روز گذشته این گروه اعلام نمود که طبق آخرین اطلاعاتی که به دست آورده است، سرویسهای اطلاعاتی آمریکا اطلاعات راداری، نقشه و همینطور تصاویر ماهواره ای از خاک روسیه را به اوکراین می دهد تا کی یف بتواند در حملات موشکی و توپخانه ای خود به اهدافی در خاک روسیه از آنها استفاده نماید.
همچنین RaHDit به همراه گروه هکری اوکراینی «Beregini» توانستند به اسناد محرمانه در ارتباط با عملیات نیروهای مسلح اوکراین دست بیابند.
در ماه ژوئن، RaHDIt اطلاعات ۷۰۰ کارمند سرویس امنیتی اوکراین را برای عموم منتشر نمود. در آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این گروه هکری به صورت همزمان تمام ۷۵۵ وبسایت دولت اوکراین را هک کرد، بخصوص وبسایت های مقامات محلی در سرتاسر اوکراین هک شدند.

منبع: