دیدار وزیرخارجه پاكستان با رئیس جمهور؛ رئیسی: تقویت روابط تهران – اسلام آباد سبب ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می شود

به گزارش بهمن دکتر رئیسی تصریح کرد: آماده ارتقای همکاریهای همه جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز و برق برخوردار می باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز (سه شنبه، ۲۴ خرداد) در دیدار «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان، ضمن اشاره به روابط عمیق دو ملت که ریشه در قرن ها ارتباط قلبی و اعتقادی دارد، ملت ایران و پاکستان را نه فقط همسایه، بلکه خویشاوند یکدیگر خواند و اضافه کرد: بیشترین زائرین خارجی حرم امام رضا(ع) پاکستانی ها هستند و عشق آنها به اهل بیت(ع) زبانزد است و همین مساله یکی از زمینه های نزدیکی دو ملت به یکدیگر است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت پاکستان را امنیت خودمان می دانیم، عنوان کرد: برخی روابط حسنه دو کشور مسلمان، همسایه، دوست و برادر را نمی پسندند ولی تقویت روابط منجر به رونق اقتصادی و امنیت بیشتر برای ملت های منطقه می شود.
دکتر رئیسی با تکیه بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با اسلام آباد وجود ندارد، اضافه کرد: آماده ارتقای همکاریهای همه جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز و برق برخوردار می باشد.
آیت الله رئیسی حوزه های انرژی، همکاریهای ترانزیتی و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران های منطقه ای را از ابعاد مهم روابط دو کشور خواند و تصریح کرد: گفت وگوها در مورد این مسائل باید به تصمیم و سندهای همکاری تبدیل گردد.
«بلاول بوتو زرداری» وزیرخارجه پاکستان هم با ابراز خرسندی از سفر به ایران، اضافه کرد: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم، فرزند ایران هم هستم.
وزیرخارجه پاکستان با تشکر از صادرات برق کشورمان به پاکستان، عنوان کرد: ما آمادگی کامل برای تکمیل و به نتیجه رساندن گفت وگوهای گذشته در زمینه های امنیتی، تجاری و انرژی را داریم.
زرداری همینطور ضمن اشاره به عمق ارادت پاکستانی ها به امام رضا(ع)، بر برنامه ریزی کشورش برای تسهیل امور سفر زائرین این کشور به مشهد مقدس تصریح کرد.
وزیرخارجه پاکستان همینطور از دولت جمهوری اسلامی ایران به علت کمک در خاموش کردن آتشسوزی گسترده در جنگل های استان بلوچستان پاکستان قدردانی نمود.

منبع: