در ارسال تسلیحات به اوكراین؛ سوئیس درخواست دانمارک را وتو کرد

بهمن: رسانه های سوئیسی از رد شدن درخواست دانمارک توسط دولت این کشور در برابر ارسال تجهیزات و تسلیحات ساخت سوئیس به اوکراین بر مبنای اصل بی طرفی برن خبر دادند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، منابع خبری سوئیسی امروز چهارشنبه اعلام نمودند که دولت این کشور درخواست دانمارک را برای ارسال خودرو های نفربر زرهی ساخت سوئیس به اوکراین را رد کرده است.
علت رد این درخواست، استناد به سیاست بی طرفی «برن» در خصوص عدم ارسال سلاح به مناطق درگیری است.
طبق گزارش رسانه های سوئیسی، دبیرخانه امور اقتصادی دولت این کشور درخواست دانمارک را برای ارسال حدود ۲۰ دستگاه خودروی زرهی «پیرانا ۳» به اوکراین، رد کرده است.
طبق قوانین سوئیس در اصل بی طرفی این کشور، کشورهایی که تسلیحات سوئیسی خریداری نموده اند، برای صادرات این تسلیحات احتیاج به دریافت مجوز از سوئیس دارند.
سوئیس پیش تر در ماه آوریل هم ارسال مهمات ساخت این کشور توسط آلمان به اوکراین را وتو کرده بود. همینطور درخواست های لهستان در همین رابطه را هم رد کرده است.
این در حالی است که این کشور با فاصله گرفتن از سنت دیرینه خود، با اتحادیه اروپا در اعمال تحریم ها برضد مسکو به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین، همراهی کرده است.
همزمان غربی ها، کشورهای عضو ناتو و در راس آنها آمریکا از ارسال تسلیحات و کمک های نظامی و مالی به اوکراین اهمال نکرده اند. به تازگی رئیس جمهور آمریکا هم اعلام نموده است که سامانه های موشکی با بردبلند در اختیار دولت کی یف قرار خواهد داد.
مسکو بارها از این مساله بعنوان ریختن بنزین بر آتش در گیری ها یاد کرده است.