معاون رییس جمهور: مصممیم وضع موجود را به نفع مردم متحول نماییم

به گزارش بهمن معاون رئیس جمهور با اعلان اینکه دولت مردمی با طرح، برنامه و گفتمان مشخص در راه بهبود و ارتقای شرایط کشور گام بر می دارد، عنوان کرد: امروز با همگرایی که بین قوای سه گانه بوجود آمده است مصمم هستیم وضع موجود را به نفع مردم متحول نماییم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی امروز در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه کرمان با تشریح و تبیین رویکردها و اقدامات دولت مردمی اظهار داشت: امروز رییس جمهور با اشراف و شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور با جدیت امور کشور را پیگیری می کند.
وی اشاره کرد: دولت سیزدهم یک دولت تحول گرا است و تلاش می کند وضع موجود را به رفاه و آسایش مردم و آبادانی کشور تغییر دهد و در این جهت سند تحول را مشتمل بر ۳۷ موضوع اساسی تهیه کرده که در آن وضعیت فعلی، نحوه برون رفت از مشکلات و دستیابی به شرایط مطلوب تبیین شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: دولت سیزدهم دارای خط مشی مشخص و گفتمان روشنی است و تمام ظرفیت و توان خودرا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به کار گرفته است و در جریان سفرهای استانی، مسیر تحرک و پویایی استانها با جدیت پیگیری می شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور در ادامه در تبیین تصمیم مردم سازی و توزیع عادلانه یارانه ها گفت: متاسفانه با یک تصمیم خلق الساعه و بدون مشورت با اقتصاددانان و نخبگان، زمانی که ترامپ از برجام خارج شد تصمیمی با عنوان ارز ترجیحی اتخاذ گردید که هدف آن در ظاهر این بود که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد اما در عمل به نفع رانت خواران و سود استفاده گران به اتمام رسید و ارز ترجیحی به مسیر دلالی، واسطه گری و رانت وارد شد پس نتیجه مطلوب به دست نیامد.
وی ادامه داد: در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همه نامزدها به اشتباه بودن این تصمیم و ضرورت اصلاح آن تاکید داشتند تا یارانه ها بجای قرار گرفتن در راه رانت و فساد، مستقیماً در اختیار مصرف کننده و مردم قرار بگیرد.
معاون پارلمانی رییس جمهور ضرورت همکاری و همراهی همه قوا، نهادها و مردم را برای اجرای درست مردمی سازی یارانه ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مردمی سازی یارانه ها یک موضوع ملی است و باتوجه به سفارش مقام معظم رهبری همه باید کمک کنند تا دولت بتواند آنرا به درستی اجرائی نماید.
معاون رییس جمهور اشاره کرد: امروز همه قوا و نهادها به این اجماع رسیده اند که با اجرای این تصمیم بزرگ اقتصادی از هدر رفت سرمایه، قاچاق کالا و سو استفاده رانت خواران جلوگیری می شود.
حسینی اظهار داشت: بااینکه دولت در وضعیت ایده آلی دولت را تحویل نگرفته است اما بنا ندارد به بیان کاستی ها و مشکلاتی که به ارث برده است، بپردازد و در عوض با تلاش شبانه روز به تدریج بدنبال برطرف نمودن مشکلات کشور و مردم است.
معاون رییس جمهور اشاره کرد: دولت از انگیزه بالا و دغدغه لازم برای رسیدگی به امور اقشار مختلف جامعه برخوردارست و بی شک با بهبود اوضاع، در این راه گام های موثرتری بر می دارد و مردم اطمینان کامل داشته باشند که که دولت تمام اهتمام خودرا برای بهبود وضع مردم و شرایط اقتصادی به کار خواهد گرفت.
وی اشاره کرد: دولت مصمم است مسیر تحقق شعار سال را بهتر و بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهد متاسفانه در گذشته اقدام جدی برای تحقق شعار سال انجام نمی شد اما امسال بلافاصله بعد از نامگذاری شعار سال، جلسه هیات دولت در روزهای تعطیلات برگزار و وظایف دستگاهها و وزارتخانه ها بطور کامل مشخص شده و اقدامات لازم درحال پیگیری است.
معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به رویکرد دولت مردمی در عرصه سیاست خارجی گفت: عده ای در گذشته امیدشان برای بهبود اوضاع اقتصادی، به غرب و برجام بود که همه مردم نتیجه آنرا به وضوح مشاهده نمودند اما دولت مردمی دکتر رئیسی سیاست متوازنی را برای تعامل با کشورهای مختلف دنیا با اولویت همکاری نزدیک با کشورهای همسایه در پیش گرفته است.
حسینی اشاره کرد: رییس جمهور تا حالا به پنج کشور همسایه سفر داشته و نتیجه آن پیوستن به سازمان شانگهای، افزایش تبادلات تجاری، برقراری سواپ گازی بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان، توسعه ترانزیت کالا، بازگشایی مرزها که متاسفانه در گذشته تعداد زیادی از آنها به حالت تعطیل درآمده بود و نیز افزایش حجم تبادلات تجاری و اقتصادی با روسیه، قطر و عمان است و هر کدام از این سفرها دستاوردهای ارزشمندی برای کشور خصوصاً در عرصه اقتصادی داشته است
معاون امور مجلس رییس جمهور اشاره کرد: بر خلاف برخی ها که ادعا می کردند جریان انقلابی و ارزشی زبان دنیا را بلد نیست اما نیروهای انقلابی از موضع عزت و اقتدار وارد عمل شده و نشان دادند که می توانند بخوبی امور را پیش ببرند.
حسینی اظهار داشت: در مذاکرات هسته ای به هیچ عنوان گرفتار وادادگی نیستیم که طرف های مقابل بخواهند شرایط خودرا بر ما تحمیل کنند و مصمم هستیم ضمن ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای، اجرای برجام در عمل سبب لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی شود و در این راه روی مواضع اصولی خود ایستاده ایم.
معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا فرد ضعیفی است و از اراده لازم برای موانعی که ترامپ در مسیرش ایجادکرده، برخوردار نیست پس می خواهند شرایط خودرا تحمیل کنند اما بی شک این هدف میسر نیست و ملت ایران همیشه بر منافع ملی تاکید دارد.
حسینی اشاره کرد: رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا در مجلس سنا در پاسخ به سوال مکرر نمایندگان که آیا امکان استفاده از گزینه نظامی مقابل جمهوری اسلامی ایران وجود دارد چندین بار به صراحت اعلام نمود که ایران از چنان اقتداری برخوردارست که امکان هیچگونه اقدام نظامی مقابل ایران وجود ندارد و تنها گزینه پیش روی آمریکا، دیپلماسی و مذاکره است پس امروز با ایستادگی ملت ایران کشوری که خودرا ابرقدرت جهان می داند جرات ندارد نگاه اشتباهی به ملت ایران داشته باشد و این سبب مباهات و عزت است که با تاکید بر دانش و توان نیروهای انقلابی و متخصص خود توانستیم از کشور خود دفاع نماییم. بی شک با همین روحیه می توانیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.
معاون رییس جمهور اظهار داشت: لازمه رسیدن به رشد اقتصادی افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و افزایش راندمان است و در این راه همه نهادها و دستگاه های مختلف باید کمک و یاری کنند تا از این شرایط عبور نماییم.
معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت سوم خرداد و یاد دوران دفاع مقدس گفت: امروز باید با همان روحیه انقلابی و جهادی دوران دفاع مقدس امور کشور را به پیش ببریم و همیشه این سخن شهید جهان آرا مورد توجه قرار داشته باشیم که اگر شهر سقوط کرد باردیگر میتوان آنرا فتح کرد اما باید مراقب باشیم که ایمان مان سقوط نکند.
حسینی در آخر اشاره کرد: بی شک دولت مردمی و عدالت محور دکتر رئیسی با حمایت مردم انقلابی و متدین در راه تحقق اهداف بلند امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام های بلندی برخواهد داشت.

منبع: