جهاد اسلامی فلسطین سفر چاووش اوغلو به اراضی اشغالی را محکوم نمود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیست را به شدت محکوم نمود.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین سفر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به اراضی اشغالی فسلطین و دیدار با رهبران رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و آنرا در امتداد نرمال سازی روابط با این رژیم ارزیابی کرد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام نمود که این اقدام وزیر خارجه ترکیه با مواضع ملت ترکیه و ملت های اسلامی و عربی تناقض دارد.
طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی عنوان کرد: این سفر که در قالب نرمال سازی روابط با دشمن صهیونیستی صورت گرفت در آستانه برگزاری راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم و درخواست ها برای یورش به مسجد الاقصی انجام شد و بصورت ضمنی این پیام را دارد که ترکیه با این راهپیمایی و یورش های مکرر صهیونیست ها با مسجدالاقصی مخالفتی ندارد.
وی اشاره کرد: هر گونه نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت محکوم و مردود است و هیچ توجیهی برای عادسازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
وزیر خارجه ترکیه در مسافرت خود به اراضی اشغالی فلسطین با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار نمود.
«لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفر چاووش اوغلو به تل آویو را که با هدف بهبود روابط دوجانبه انجام می شود، بسیار مهم عنوان نمود.
چاووش اوغلو روز سه شنبه به فلسطین سفر کرد و با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان و «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه این تشکیلات در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار داشت.
«اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی نیز، دو ماه قبل از آنکارا پایتخت ترکیه بازدید و با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور این کشور دیدار کرده بود.

منبع: