كرملین خبر داد؛ رایزنی پوتین و پاشینینان درباره همکاری میان ایروان، مسکو و باکو

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز از رایزنی میان پوتین و پاشینینان درباره همکاری میان ایروان، مسکو و باکو اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در اطلاعیه ای از رایزنی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینینان نخست وزیر ارمنستان اطلاع داد.
در بیانیه صادره از جانب دفتر ریاست جمهوری روسیه آمده است: پوتین و پاشینیان از روند نرمال سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه استقبال کردند. طرفین همینطور پیرامون تسریع روند تشکیل کمیسیون تعیین حدود مرزی و مسائل امنیتی در منطقه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.
بیانیه کرملین در اینباره اضافه می کند: رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان بر سر افزایش همکاری ها میان ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
این در حالیست که رئیس جمهور روسیه هفته گذشته با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان در مورد مبحث قره باغ به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.
دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ شروع شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همینطور نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.
به باعث این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

منبع: