تحولات فلسطین؛ شهادت یک جوان در رام الله

بهمن: وزارت بهداشت فلسطین اعلام نمود که جوان ۲۰ ساله فلسطینی در درگیری های شهرک سلواد در شمال شرق رام الله از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام نمود که عمر محمد علیان جوان ۲۰ ساله فلسطینی در درگیری های شهرک سلواد در شمال شرق رام الله از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیده است.
شمار شهیدان طی ساعات اخیر به سه شهید افزایش یافت
به این ترتیب، شمار شهدای فلسطینی که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست طی ساعت گذشته به شهادت رسیده اند به ۳ نفر افزایش پیدا کرد. پیش از این یک نوجوان ۱۴ ساله در روستای حوسان در غرب بیت لحم و جوانی ۳۴ ساله در نابلس به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده بودند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام نمود که محمد فواد حمامره نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در نتیجه به هدف خوردن ۱۰ گلوله به شهادت رسیده است.
سنگدلی نظامیان صهیونیست
نظامیان صهیونیست اجازه حضور آمبولانس ها در روستای حوسان بمنظور امدادرسانی به این نوجوان فلسطینی را ندادند تا این که در نهایت او بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید. نظامیان رژیم صهیونیستی جسد این کودک فلسطینی را توقیف کرده و از تحویل آن به طرف فلسطینی خودداری کردند.
اعلام بسیج عمومی برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی
گروه های فلسطینی در نوار غزه در سرتاسر اراضی اشغالی اعلام بسیج عمومی کرده و خواهان آمادگی کامل فلسطینیان برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی شدند.
این گروه ها بعد از نشست خود در دفتر یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس در غزه عموم فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجد الاقصی در روز جمعه برای دفاع از آن در مقابل تعرض شهرک نشینان اشغالگر فرا خواندند.
گروه های فلسطینی تاکید نمودند که هیچ اعتمادی به تعهدات دشمن صهیونیستی در ارتباط با جلوگیری از تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی ندارند، از همین رو، تمامی فلسطینیان را به آماده باش کامل برای دفاع از مسجد الاقصی فرا می خوانند.
درخواست از امت اسلامی و کشورهای عربی
این گروه ها امت اسلامی و عربی را هم به تحرک گسترده مردمی مقابل رژیم اشغالگر قدس و تظاهرات مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های این رژیم در سرتاسر جهان برای توقف جنایات آن مقابل قدس و مسجد الاقصی دعوت نمودند.
این گروه ها تاکید نمودند که بمنظور پیگیری تحولات جاری در اراضی اشغالی و اتخاذ تصمیمات مناسب، بطور دائم تشکیل جلسه داده و اوضاع را تحت نظر خواهند داشت.
گروه های مقاومت فلسطین بر ضرورت وجود تحرک مردمی برای پشتیبانی از جنین و شکستن محاصره آن نیز تاکید نمودند.
عقب نشینی صهیونیستها
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه اعلام نمود که گمانه زنی ها در مورد این که یهودیان درصدد قربانی در داخل مسجد الاقصی هستند، صحت ندارد!
این در حالی است که تا پیش از این منابع صهیونیست بارها اعلام نموده بودند که صهیونیست ها روز جمعه درصدد تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی و قربانی در داخل آن به مناسبت عید یهودی پسح هستند؛ اما حالا بعد از تهدیدات گروههای مقاومت فلسطین، این رژیم اعلام نموده که اصلا همین طور تصمیمی اتخاذ نشده است!
با این حال، گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی موسوم به «جماعات هیکل» بار دیگر اعلام نمودند که با وجود تهدیدات جنبش حماس، به مسجد الاقصی تعرض کرده و در داخل آن قربانی خواهند کرد.

منبع: