نماینده آمریكا در سازمان ملل مدعی شد؛ واشنگتن نسبت به عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود نگران است!

به گزارش بهمن نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد طی سخنانی بدون اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام ادعا نمود که واشنگتن نسبت به عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود نگران است.

به گزارش بهمن به نقل از آروتز شوا، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی ادعا نمود که واشنگتن نسبت به عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود نگران است.
بر اساس این گزارش، «لیندا توماس گرینفیلد» که مقرر است هفته آینده به سرزمین های اشغالی سفر کند، در گفتگو با خبرنگاران ادعا نمود که دولت ایالات متحده نسبت به فعالیتهای ایران که به قول وی با تعهدات تهران در چارچوب برجام همخوانی ندارد، نگران است.
وی در عین حال در ادامه یاوه سرایی های دولت آمریکا ضد تهران و همینطور بدون اشاره به خروج واشنگتن از برجام ادعا نمود که ایالات متحده نسبت به عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای متعهد است.
گرینفیلد تصریح کرد که واشنگتن این مورد را روشن کرده که هیچ تغییری در سیاست های خود در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان اعمال نخواهد کرد.
این در حالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان امروز با انتشار اطلاعیه ای در مورد مذاکرات وین تصریح کرد: اقدامات و قانون شکنی های آمریکا همچون تحریم های تازه این کشور عرضه تضمین های عینی از جانب آمریکا را به یک لزوم غیرقابل چشم پوشی تبدیل نموده است. در این راستا، معاون دکتر باقری هم در پایتخت های اروپایی دیدارهایی صریح، شفاف و مفید را انجام داده است.
جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بن بست های باقی مانده از گفت وگوهای پیشین، بماند؛ ضمن این که آنرا در دسترس خود دارد. معتقدم اگر طرف های مقابل با نگاهی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکان پذیر است.
همانطور که بارها تاکید کرده ام، دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر مبنای احترام متقابل و منافع مشترک را با جدیت تداوم می بخشد و مصمم است گسترش همکاریهای اقتصادی دو و چندجانبه به مبحث برجام گره زده نشود.