یك منبع در نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد؛ احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل آویو در سایه تهدید ضد رفح

بهمن: یک منبع در نیروهای مقاومت فلسطین از احتمال توقف مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در سایه تهدیدات تل آویو در خصوص حمله به رفح آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، یک منبع در مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرد: در سایه تحولات اخیر در خصوص تهدید تل آویو ضد شهر رفح و لشکرکشی جزئی یا کلی به این شهر، امکان دارد جنبش حماس به سمت توقف مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی حرکت نماید.
وی در ادامه اضافه کرد: حماس بر این نکته تاکید دارد که تهدید حمله به رفح هیچگاه سبب نمی شود این جنبش در راه مذاکرات تحت فشار قرار گیرد.
در همین راستا یک منبع صهیونیست در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز تصریح کرد: ما به توافق نزدیک شده بودیم اما سخنان نتانیاهو در خصوص حمله به رفح سبب شد حماس بر مواضع خود اصرار بورزد تا مانع ورود نظامیان به این شهر شود.
رسانه های صهیونیستی هم گزارش دادند: طرف اسرائیلی صبح امروز مصر را در جریان آغاز بیرون کردن غیرنظامیان از رفح قرار داده است.
پیش از این «محسن محمد صالح» مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های الزیتونه در گزارشی به بررسی روند جنگ غزه طی ماه های اخیر پرداخته و نوشت که بیشتر از سه ماه است که اسرائیل تهدید به حمله زمینی به رفح می کند، ولی همچنان در انجام این طرح مردد است. این تردید به دلیل عدم تمایل تل آویو به حمله نیست، بلکه نگرانی واقعی این رژیم از شکستی است که در نتیجه این حمله دامن آنرا می گیرد. در همین رابطه آمریکا و دیگر متحدان تل آویو هم نسبت به عواقب تلخ و دردناک این حمله به رژیم صهیونیستی اخطار داده اند.