رئیسی در دیدار رئیس جمهور تاجیكستان: مقامات ایران و تاجیکستان روابطی همه جانبه بین دو کشور فارسی زبان پایه گذاری کنند

رئیس جمهوری اسلامی ایران و امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان بامداد امروز شنبه در ملاقات و گفتگو با یکدیگر ضمن اشاره به دین، فرهنگ و زبان مشترک دو ملت ابراز امیدواری کردند که با تلاش مقامات دو کشور فصلی نوین در شکوفایی روابط و همکاریهای دو کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رقم بخورد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، رئیس جمهور کشورمان در این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های مناسبی برای توسعه روابط و همکاریهای دوجانبه دارند، اضافه کرد: تعمیق و تقویت مناسبات و تعاملات دوجانبه زمینه ای برای ارتقای سطح همکاریهای منطقه ای دو کشور هم خواهد بود.
رئیسی عنوان کرد: مقامات ایران و تاجیکستان باید با استمرار منظم دیدارها و گفتگوهای دوجانبه، روابطی پایدار و همه جانبه را بین دو کشور فارسی زبان پایه گذاری کنند که به الگویی در سطح منطقه تبدیل گردد.
رئیس جمهور تاجیکستان هم در این دیدار از قبول دعوت خود از جانب رئیس جمهور کشورمان برای حضور در بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که به ریاست کشورش برگزار شد و هم از این بابت که دکتر رئیسی در نخستین سفر خارجی خود به کشور هم زبان تاجیکستان سفر کرده است، قدردانی و تشکر کرد.
امامعلی رحمان ضمن اشاره به سوابق همکاری ها و پروژه های مشترک اجرا شده از جانب متخصصان ایرانی در تاجیکستان عنوان کرد: دوستی و محبتی که بین مردم و دولت دو کشور وجود دارد زمینه بسیار مناسبی برای ارتقای سطح همکاری ها و روابط دو کشور است.

منبع: