حاجی پور خبر داد كمیسیون آموزش نحوه برگزاری كنكور ۱۴۰۰ را بررسی می كند

به گزارش بهمن سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت که کمیسیون آموزش مسائل و حواشی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را در نشست آینده خود مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.
رضا حاجی پور در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به برگزاری کنکور سراسری به همراه آقای خدایی رئیس سازمان سنجش از حوزه های برگزاری آزمون سراسری بازدیدی به عمل آمد.
وی با بیان رعایت پروتکلهای بهداشتی در حوزه های برگزاری آزمون در تهران قابل قبول بود و داوطلبان شکایتی در اینباره نداشتند، اضافه کرد: مبحث مورد اعتراض داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی، سطح بالای سئوالات دروس ریاضی و شیمی بود که کمیسیون به این مورد ورود کرده و از سازمان سنجش توضیح می خواهد.
حاجی پور افزود: برای خیلی از داوطلبان میزان سختی سئوالات کنکور حیرت انگیز بود. علاوه بر این طبق گفته داوطلبان و برخی اساتید و همینطور بر خلاف تاکید مسؤلان ارشد وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش بین محتوای کتب درسی و سوالات طراحی شده هیچ تناسبی وجود نداشت که باید دلیل این مورد روشن شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در انتها اظهار نمود: علاوه بر این موضوع، در بعضی از حوزه های شهرستان قطعی برق در هنگام آزمون باعث نارضایتی برخی از داوطلبان شده که نمونه آن قطعی برق در آمل است. بطور قطع کمیسیون آموزش مسائل و حواشی کنکور را در نشست خود مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.