با اشاره به رفتارهای تحریك آمیز ناتو؛ پسكوف: برای دفاع از روسیه، هر كاری می نماییم

بهمن: سخنگوی کاخ کرملین می گوید که پوتین در دفاع از تمامیت ارضی روسیه از اتخاذ تصمیم های دشوار ابایی ندارد اما درحال حاضر ترجیح می دهیم درباره سناریوهای بد صحبت نکنیم.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی در خصوص آمادگی روسیه برای آتش گشودن به روی نیروهای ناتو در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز اظهار داشت: بیایید از صحبت کردن درباره چنین سناریوهایی پرهیز نماییم. خدایی نکرده، حرف هایمان گاهی اوقات حقیقت پیدا می کنند. بدین سبب فکر کردن یا صحبت کردن درباره این موضوعات هم کار اشتباهی است.
پسکوف در ادامه اضافه کرد: اما همه ما روس ها می دانیم که رییس جمهورمان (ولادیمیر پوتین) همیشه آماده است تا هرآنچه را که برای دفاع از کشور لازم است انجام دهد.
وی با اشاره به اقدام ناوشکن انگلیسی در خصوص ورود به آب های کریمه، اظهار داشت که دولت روسیه به انگیزه های پشت پرده دولت لندن واقف است. پسکوف در این زمینه اضافه کرد: این یک اقدام تحریک آمیز، عامدانه و از پیش طراحی شده بود.
این در حالی است که روز گذشته، همزمان با شروع رزمایش اوکراین، آمریکا و ناتو در دریای سیاه، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، درباره عبور از خطوط قرمز مسکو هشدار داد.
دوم تیر ماه سال جاری یک فروند رزمناو روسی به سمت ناو انگلیسی «دیفندر» در دریای سیاه تیراندازی کرد. مسکو تاکید کرد که این ناو وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.
این در حالیست که یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس هم روز دوشنبه بر فراز گروهی از کشتی های روسی که درحال انجام رزمایشی در دریای مدیترانه بودند، پرواز کرد.

منبع: