با ادعای تمركز بر راه حل دیپلماتیك؛ كاخ سفید: مسدود شدن سایت ها ربطی به مذاكرات وین ندارد

بهمن: سخنگوی کاخ سفید با ادعای تمرکز بر چاره دیپلماتیک، ادعا نمود که مسدود شدن سایت های محور مقاومت از طرف وزارت دادگستری انجام شده و این طور نیست که در هماهنگی با سایر ابعاد مذاکرات وین باشد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران ادعا نمود که تصمیم برای مسدود کردن دامنه اینترنتی سایت های وابسته به محور مقاومت، بطور مستقل از طرف وزارت دادگستری آمریکا اتخاذ شده و این مساله ربطی به مذاکرات احیای برجام ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که «چه چیز منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شد و چرا در این مقطع (که مذاکرات وین در جریان است) این تصمیم عملی شد»؛ اظهار داشت: این تصمیم و کاری است که از طرف وزارت دادگستری انجام شده، بنا بر این شما را به این نهاد ارجاع می دهم.
ساکی در پاسخ به این پرسش که آیا «هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود دارد که چنین تصمیمی مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد» مدعی شد: ما همچنان درحال انجام این مذاکرات هستیم و تازه دور ششم را تمام کرده ایم. مشخصاً همه مذاکره کنندگان به پایتخت هایشان بازگشته اند و (آنجا) درحال انجام گفتگوهای ضروری هستند.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: منفعت ما پیگیری یک چاره دیپلماتیک است. امیدواریم دیگران هم که جایگاهی پشت میز مذاکره دارند همین کار را بکنند. اما باز هم می گویم که این اقدام (مسدود کردن دامنه اینترنتی سایت ها) از طرف وزارت دادگستری انجام شد و این طور نیست که در هماهنگی با دیگر ابعاد مذاکرات وین انجام شده باشد.
این در حالی است که یک منبع مطلع به خبرگزاری بلومبرگ گفته که «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران می تواند اواسط هفته آتی برای ادامه گفتگوها به وین بازگردد.

منبع: