نماینده دایم عربستان در سازمان ملل: ریاض نسبت به تشدید سیاستهای استعماری اسرائیل نگران است

به گزارش بهمن نماینده دایم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام نمود که ریاض نسبت به تشدید سیاستهای استعماری رژیم صهیونیستی نگران است.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «عبدالعزیز الواصل» نماینده دایم عربستان در سازمان ملل متحد طی سخنانی اعلام نمود: قضیه فلسطین مهم ترین مبحث عربستان سعودی بوده و هست.
وی ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار داشت: عربستان نسبت به تشدید سیاستهای استعماری اسرائیل در اراضی فلسطین و تهدید صدها خانواده فلسطینی به ترک منازلشان از قدس شرقی نگران است، اقدامات استعماری که با زور و خشونت و از جانب افراط گرایان و با چتر حمایتی مسؤلان رژیم صهیونیستی و همکاری دادگاههای نژادپرست صورت می گیرد.
الواصل در ادامه از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را به احترام به منشور سازمان ملل متحد و توافقنامه چهارم ژنو و قوانین حقوق بشر و قطعنامه های سازمان ملل متحد همچون قطعنامه های شورای امنیت به شماره ۲۳۳۴ مصوب سال ۲۰۱۶ وادار کند.
نماینده دایم عربستان در سازمان ملل اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین همچون توسعه شهرکها، ساخت دیوار حائل و مصادره منازل فلسطینیان با استفاده از زور و خشونت را محکوم و اعلام نمود: تمامی دنیا طی هفته های اخیر شاهد رویدادهای دردناک و تاسف آوری در فلسطین بود، رخدادهایی همچون تخریب زیرساختهای فلسطینیان و کشتار زنان، کودکان و افراد کهنسال. چنین اتفاقاتی اقتضا می کند شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سریعا وارد عمل شود.
عبدالعزیز الواصل عنوان کرد: عربستان با تمامی ابزارها و راههای موجود برای احیای حقوق مشروع ملت فلسطین تلاش خواهد نمود و ریاض بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تاکید دارد.