الكاظمی: عراق به روابط خود با ایران افتخار می كند

به گزارش بهمن نخست وزیر عراقی ضمن اشاره به این که عراق حیاط خلوت هیچ کشوری نیست، اضافه کرد: بغداد به روابط خود با تمامی کشورها همچون اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی و ایران افتخار می کند.

به گزارش بهمن به نقل از السومریه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت عید فطر، به صورت رسمی از عدم کاندیداتوری خود در انتخابات پارلمانی پیش رو اطلاع داد.
وی اضافه کرد: دولت به قول خود برای اجرای انتخابات زودهنگام و پاک و مستقل عمل کرد و به قول خود در مقابل مردم در مورد عدم مشارکت در انتخابات یا پشتیبانی از حزب یا شخصی وفاداریم.
نخست وزیر عراق همینطور اظهار داشت که انتخابات در دهم اکتبر برگزار می گردد و دولت وی تمام تلاش خویش را برای برگزاری انتخابات انجام خواهد داد.
الکاظمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که عراق حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و دولت به روابط خود با تمامی کشورها همچون اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی و ایران افتخار می کند.
او سفر پاپ به عراق را هم انعکاسی از سیاست خارجی موفق دولت دانست و در مورد پرونده های اقتصادی هم اظهار داشت که بازگشایی گذرگاه «عرعر» با عربستان، امضای توافقات تجاری با اردن و اجرای توافقات با چین و افتتاح راه آهن گذرگاه مرزی شلمچه با همکاری ایران بخشی از موفقیت های اقتصادی دولت وی است.

منبع: