كرملین اعلام كرد؛ پوتین برنامه ای برای دیدار با مقامات دولت جمهوری چك ندارد

بهمن: سخنگوی کاخ کرملین ضمن تاکید مجدد بر بی اساس بودن اتهامات وارده مقابل مسکو از طرف جمهوری چک، اظهار داشت که پوتین برنامه ای برای دیدار با مقامات پراگ و مذاکره بر سر مشکلات میان دو کشور ندارد.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، سخنگوی کاخ کرملین اعلام نمود که رئیس جمهور روسیه هیچ برنامه ای برای دیدار با مقامات دولت جمهوری چک درباب تنش های اخیر به وجود آمده میان دو کشور ندارد.
بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» در این خصوص اظهار داشت: ما بطور قطع اقدامات پراگ را غیر موجه و برای روابط دو کشور مضر می دانیم. ما معتقدیم که این نوع سیاست فاقد عقل سلیم است. بنظر می رسد این (اقدامات) تلاشی برای کپی برداری از برادر بزرگترشان در آن سوی آب ها در امتداد انجام اقدامات غیر قابل پیش بینی و پرخاشگرانه آنها مقابل مسکو است.
وی همین طور در ادامه سخنان خود، اتهامات پراگ مقابل مسکو را بی پایه و اساس خوانده و اظهار داشت که ماجرای ادعای جمهوری چک درباب دست داشتن دو شهرند روسیه در کوشش برای بمب گذاری سال ۲۰۱۴ در این کشور در دست بررسی می باشد.
لازم به ذکر است دولت چک بتازگی و برمبنای اتهامات مطرح شده مذکور خود مقابل مسکو، ۱۸ تن از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کرد؛ اقدامی که منجر به برانگیخته شدن خشم مسکو و فرا خواندن سفیر جمهوری چک به وزارت خارجه روسیه شد.

منبع: