جوزف بورل: مذاكرات وین پیشرفت هایی داشته است

به گزارش بهمن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام نمود: مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است.

به گزارش بهمن به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در مورد نشست جاری در وین اظهار داشت: مذاکرات وین پیشرفت هایی داشته است.
مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام نمود که گفتگوهای مذکور از موضوعات عمومی به سمت جزئیات رویه ای- نظیر چگونگی رفع تحریم ها و پایبندی به توافق هسته ای- حرکت کرده اند.
وی در اینباره اضافه کرد: خبرهایی از پیشرفت مشاهده شده است. فکر می کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.
«جوزف بورل» در ادامه پیرامون مسکو هم افزود: تصمیمی برای تحریم روسیه در شرایط فعلی نداریم، اما امکان دارد موضع ما در اینباره تغییر کند.
سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام نمود که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته ای وین وجود دارد.
این مقام آلمانی در اینباره افزود: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است. در مجموع این مذاکرات، در راه نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر باشد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم ساعاتی پیش در پیامی توییتری اعلام نمود: هیأت های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی های دوجانبه مفیدی درباره مسائل در ارتباط با لغو تحریم های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای در قالب برجام داشتند.

وی پیش تر هم در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در مورد احیای برجام می توانیم با رضایت اعلام نماییم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش نویس شده است. هنوز فاصله بسیاری تا رسیدن به یک چاره عملی در مورد فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام های ویژه در جهت رسیدن به هدف حرکت کرده ایم.

این در حالیست که اولیانوف جمعه هفته گذشته هم از احتمال نشست امروز شنبه اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت های شرکت کننده اطلاع داده بود.
پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته ای، ادامه یابد و نتایج آنها به کمیسیون مشترک اعلام گردد.

منبع: