معرفی دو عضو كمیسیون اقتصادی برای انتخاب عضو كمیته انتشار اوراق بهادار

به گزارش بهمن رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معرفی دو عضو این کمیسیون به هیات رییسه مجلس برای انتخاب عضو ناظر مجلس در کمیته انتشار اوراق بهادر اسلامی در بازار پول و سرمایه اطلاع داد.
محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: در این نشست کلیات استفساریه حوزه قانون نظام صنفی در این جلسه پس از بررسی، مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت اما جمع بندی و عرضه گزارش نهایی آن به صحن علنی به علت احتیاج به توضیحات بیشتر و هماهنگی با هیئت رئیسه مجلس به هفته آینده موکول شد.
وی ادامه داد: همینطور استفساریه شمول مالیات بر اشخاص در مناطق آزاد هم در این نشست بررسی گردید، به تازگی برپایه حکم دیوان عدالت اداری این قانون گرفتار مشکل شده است. ما هفته گذشته در این مورد با پژوهشکده شورای نگهبان جلسه ای داشتیم، در متن نهایی قانون برای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد مبحث پرسنل دولت و بخش غیردولتی از یکدیگر تفکیک شده اند، که مقرر شد با موافقت جلیل مختار نماینده طراح استفساریه، آخرین ویرایش این طرح پیش از عرضه به صحن علنی و رای گیری در صحن با مشورت شورای نگهبان صورت گیرد.
پورابراهیمی ضمن اشاره به انتخاب دو نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیته انتشار اوراق بهادر اسلامی در بازار پول و سرمایه بعنوان ناظر بیان نمود: توانگر و سیدکاظم موسوی برپایه قانون بودجه از جانب کمیسیون اقتصادی به هیئت رئیسه مجلس برای انجام رای گیری در صحن انتخاب شدند.
رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: موافقتنامه اجتناب از دریافت مالیات مضاعف با دولت جمهوری غنا، پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و اصلاح موافقتنامه اجتناب از دریافت مالیات مضاعف میان ایران و سوییس هم در این جلسه بررسی و کلیات آنها تصویب گردید و مقرر شد، پس از انجام اصلاحات برپایه قانون اساسی و نظرات شورای نگهبان، گزارش نهایی آنها به صحن علنی عرضه شود.

منبع: