رئیس دانشگاه آزاد مطرح كرد ارتقای جایگاه مقالات با افزایش حق جذب سرآمدان علمی

بهمن: رئیس دانشگاه آزاد از ارتقاء جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با اجرای طرح افزایش حق جذب سرآمدان علمی آگاهی داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در ادامه سفر به استان اصفهان، در نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان حضور یافت.
وی در این نشست با اعلان اینکه افزایش حق جذب سرآمدان علمی یکی از مصوبات هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد است، اظهار داشت: این امر منجر به بهبود و ارتقای جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با کیفیت خواهد شد. حق جذب سرآمدان علمی در حوزه علوم و مهندسی در مقالات و ثبت اختراعات و در حوزه علوم انسانی مربوط به نظریه پردازی است.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اشاره کرد: ایجاد طرح هیأت علمی (الف) و (ب) از دیگر برنامه های اجرا شده در دانشگاه آزاد است که در این طرح، حق مرتبه علمی اعضای هیأت علمی تمام وقت ۵۵ درصد و حق جذب آنان تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس دانشگاه آزاد اشاره کرد: رسیدگی به معیشت و حقوق و مزایای کارمندان دانشگاه، جزو اولویت های دانشگاه است. از سال قبل تا حالا حقوق کارمندان حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و این افزایش ادامه خواهد داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ۸۵ درصد آموزش عالی شهریه پرداز هستند و نظام قیمت گذاری شهریه دانشجویان نیز در اختیار دولت می باشد، تاکید کرد: دولت افزایش نرخ شهریه را مدیریت و تعیین می کند و این در حالیست که دولت با توسعه دانشگاه های شهریه پرداز، روند قیمت گذاری شهریه را انجام می دهد و فقط در بخش خصوصی افزایش حقوق ۲۰ درصدی و در بخش دولتی افزایش ۱۰۰ درصدی را برنامه ریزی نموده است.
وی افزود: توجه به وضعیت معیشت کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که ۴۲ درصد آموزش عالی کشور را در بر می گیرند و حقوق آنان از محل منابع دولتی تامین نمی گردد، بسیار حائز اهمیت بوده و پس اهتمام مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار لازم است.
طهرانچی افزود: ایجاد صندوق پژوهش دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت برای اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال وام چهار درصد به شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی اظهار داشت: امسال سامانه سپاری در دستور کار قرار گرفت و با وجود مشکلات مرتفع شده که در واحدهای دانشگاهی به سبب پراکندگی داده ها به وجود آمد، توانمندی دانشگاه در ارتقای کیفیت تحصیل در کشور انجام شد.
طهرانچی با اعلان اینکه دانشگاه آزاد در عرصه جذب دانشجویان غیرایرانی و توسعه کارهای بین المللی، برنامه ریزی داشته است، اشاره کرد: دانشجویانی از کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در دانشگاه آزاد جذب شده اند و در حال ادامه تحصیل هستند، به نحوی که تعداد دانشجویان غیرایرانی از ۹ هزار نفر در دو سال قبل به ۲۰ هزار دانشجو افزایش یافت.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، او در آخر اشاره کرد: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) به سبب موقعیت خاص کشور عراق، بعنوان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی تعیین شد و اقدامات و کارهای بسیار خوبی در این واحد دانشگاهی دراین زمینه انجام شده است.

منبع: