ملاقات سفیر كشورمان در اتریش با وزیر بهداشت این كشور

بهمن: سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در دیداری با وزیر بهداشت این کشور درباب همکاریهای تهران و وین در حوزه بهداشت گفت و گو کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، عباس باقرپور اردکانی، سفیر کشورمان در اتریش در دیدار روز سه شنبه مورخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ با رودلف آنشوبر، وزیر فدرال بهداشت، امور اجتماعی، مراقبت و پشتیبانی از مصرف کننده اتریش در مورد همکاریهای ایران و اتریش در حوزه بهداشت و درمان و تأمین اجتماعی گفتگو و تبادل نظر کرد.
در این دیدار باقرپور، در پاسخ به استفسار وزیر بهداشت اتریش، توضیحاتی را در ارتباط با وضعیت کرونا، پیشرفت های انجام شده توسط شرکتهای ایرانی برای تولید تجهیزات پزشکی تشخیص و مقابله با کرونا همچون واکسن بومی کرونا با وجود چالش های ناشی از تحریم های غیرانسانی آمریکا عرضه داد و افزود که ما در عین حال معتقدیم که همکاری بین المللی جمعی برای ریشه کن کردن این تهدید جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
در این ملاقات ضمن مرور روند همکاریهای دو کشور در حوزه بهداشت و درمان، بر هم افزایی و تبادل تجربه در زمینه های بیمارستان های هوشمند، بیوتکنولوژی، توریسم سلامت، مراقبت اجتماعی و بیمه درمانی، الکترونیکی کردن نظام سلامت و E- Health، ساخت تجهیزات پزشکی، پروتکل های درمانی و داروسازی تاکید گردید.
توافق شد گفت وگوها برای تعمیق و گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه بهداشت، درمان و مراقبت های اجتماعی تداوم یافته و وزرای بهداشت دو کشور هم در آینده نزدیک گفتگو داشته باشند.
ایران و اتریش پیشینه مثبتی از همکاری در حوزه بهداشت و درمان بخصوص در زمینه بیمارستان سازی و تبادل دانشجویان پزشکی دارند.

منبع: