كارشناس مسائل سیاسی عراق: شخصیتهای برجسته نباید از دستگاه اطلاعاتی عراق اخراج می شدند

به گزارش بهمن کارشناس مسائل سیاسی عراق با اشاره به برکناری ابو علی البصری از شخصیت های برجسته دستگاه اطلاعات این کشور، اظهار داشت: برکناری چنین شخصیتی یک خسارت بزرگ برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شمرده می شود.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «فلاح مشعل» کارشناس مسائل سیاسی عراق به اقدام «مصطفی الکاظمی» در برکناری «ابو علی البصری» از شخصیت های برجسته دستگاه اطلاعات واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، وی ضمن انتقاد از برکناری ابوعلی البصری، تاکید کرد: برکناری البصری از فرماندهی نیروهای ویژه که کارآمدی بسیاری در مبارزه با تروریسم داشت، برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی یک خسارت است.
مشعل همین طور تصریح کرد: البصری در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی تجارب زیادی داشت. ضمن اینکه یک نیروی شجاع، با اخلاق، سالم و دقیق بود و مسائل سیاسی را از موضوعات امنیتی جدا می کرد.
گفتنی است، بعد از حملات انتحاری پنجشنبه گذشته عراق که بر اثر آن، شمار زیادی در میدان الطیران در بغداد پایتخت این کشور کشته و زخمی شدند، تصمیماتی از طرف مصطفی الکاظمی گرفته شد و شماری از فرماندهان امنیتی برکنار شدند.
بنابراین، مصطفی الکاظمی تغییرات گسترده ای را در دستگاه های امنیتی عراق ایجاد کرد. تغییرات الکاظمی بعد از نشست فوق العاده با فرماندهان امنیتی نظامی در مقر عملیات بغداد اعلام گردید و انتقادات گسترده ای را به دنبال داشت.

منبع: