الاخبار بررسی كرد؛ یونیفل ابزار جاسوسی آمریكا ورژیم صهیونیستی مقابل مقاومت لبنان است

یك روزنامه لبنانی به تلاش آمریكا و رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از مقاومت لبنان بوسیله نیروهای یونیفل اشاره نمود.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه لبنانی الاخبار نزدیک به حزب الله لبنان در گزارشی با اشاره به اقدامات نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) نوشت: از امروز تا اواخر ماه آگوست، زمانی که ماموریت این نیروها در جنوب لبنان تمدید شود فشارها مقابل لبنان افزایش می یابد.
در ادامه این گزارش آمده است: مهمترین چالش مقامات لبنانی آن است که ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان تغییر نکند و در مقابل فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
بر اساس این گزارش، حضور نیروهای یونیفل در جنوب لبنان همیشه به نفع رژیم صهیونیستی بوده است؛ حضور این نیروها از ۴۰ کشور جهان تابحال نتوانسته مانع تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی مقابل لبنان شود.
در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا اقدامات نیروهای یونیفل در جاسوسی از مقاومت لبنان را بوسیله استفاده از تجهیزات الکترونیکی جدید مانند برج های مراقبت و دوربین های دقیق و رادارها بالا برند.
مهمترین چالش مقامات لبنانی این است که در مقابل فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنندبه نوشته این گزارش، رادارهای نیروهای یونیفل رفت و آمد افراد و پهپادها و همین طور خودرو های زرهی کوچک را رصد می کنند.
در این گزارش آمده است: اگر نیروهای یونیفل از پهپادها بدون هماهنگی با ارتش لبنان استفاده کنند در واقع قطعنامه بین المللی شماره ۱۷۰۱ را نقض کرده اند.
در این گزارش نوشته شده است: با وجود آن که ارتش لبنان مخالفت خودرا با آزمایش پهپادهای نظامی و جاسوسی بر فراز مناطق جنوبی این کشور اعلام نموده بود اما نیروهای یونیفل این اقدام را انجام دادند. از یک ماه قبل نیروهای یونیفل مبادرت به نصب دهها دوربین در نوار مرزی لبنان کرده اند.