اعزام هیأتی از كمیسیون بهداشت به روستای چنارمحمودی جهت بررسی ادعای ابتلای شماری افراد به ایدز

به گزارش بهمن نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعزام هیئتی از این كمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان جهت بررسی ادعای ابتلای برخی از روستاییان به ویروس ایدز اطلاع داد.
محمد حسین قربانی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته جاری ضمن بررسی مبحث ابتلای برخی از روستاییان چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز هیأتی از كمیسیون را به این روستا اعزام خواهد نمود.
وی اظهار داشت كه كمیسیون گزارش جامعی از علل وقوع این اتفاق دارد اما با سفر به این روستا می خواهد با مردم و مسؤلان مربوطه در مراكز بهداشتی صحبت كرده تا با بدست آوردن گزارش میدانی نتیجه نهایی را به كمیسیون اعلام نماید.
چهارشنبه هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده انتشار یافته كه طبق اعلام رئیس كل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در اینباره تشكیل و یك بهیار بازداشت شده است.
امروز وزیر بهداشت اظهار داشت كه سرنگ آلوده هیچگاه عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.
مدیركل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام نمود كه بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد كند.