ساداتی نژاد: در بعضی تصمیم گیری ها بازبینی شود

بهمن: نماینده مردم كاشان اظهار داشت: عدم تصمیم گیری به موقع و عدم بازبینی در بعضی از تصمیم گیری ها كه باعث تحریم داخلی شده باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس اظهار داشت: از صلابت و اقتدار سپاه پاسداران و پاسخ دندان شكنش به ترورسیت ها تشكر می كنم. پیام این مبادرت به حامیان تروریستی منطقه این بود كه اگر دست و پای خویش را از ایران جمع نكنید آنها قطع خواهند شد.
وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور امروز سختی هایی در حوزه ی معیشت مردم وجود دارد. مشكلات معیشتی كمر مردم را شكسته است. كارگران در شرایط دشواری به سر می برند. پرسنل شهرداری حقوق معوق دارند. مردم می پرسند دولت چه می كند؟
نماینده مردم كاشان افزود: عدم تصمیم گیری به موقع و عدم بازبینی در بعضی از تصمیم گیریها كه باعث تحریم داخلی شده باید مورد توجه قرار گیرد. برخی اختیارات هیات دولت به شوراهای برنامه ریزی استان ها داده شود و بروكراسی حذف شود. لازم است دولت وضعیت وزارت خانه هایی كه با سرپرست مدیریت می گردد را مشخص نماید.
ساداتی نژاد درباره fatf اظهار داشت: از سال ۹۴ كه وزارت اقتصاد اجرای ۴۱ بند با جدول زمان بندی شده را پذیرفت ۴۰ بند اجرایی شده و فقط یك بند آن باقی مانده و آن بند هم كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است برای این كه تجربه تلخ برجام تكرار نشود چرا fatf ایران را از لیست خاكستری خارج نمی نماید. برجام نشان داد ما به تعهداتمان عمل می نماییم ولی طرف مقابل و آمریكا به تعهداتش عمل نمی كند.
وی افزود: چه تضمینی وجود دارد كه برجام تكرار نشود و اگر ما كنوانسیون را پذیرفتیم از لیست خاكستری خارج شویم. برای اعتماد سازی ایران ۵ سال از لیست خاكستری خارج شود. جریانات بانكی برقرار شود تا مجلس مبحث را بررسی كند. بند دو كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مصداق تروریسم را تعریف كرده است. بند ۶ اجازه شرط را از كشورها می گیرد. این وضع می تواند باعث تحریم شود و بهانه ای دست دشمنان دهد. ما از لیست سیاه به لیست خاكستری آمدیم. هنوز نمی توانیم حقوق پرسنل سفارت خانه ها را بپردازیم این یعنی این اتفاق هیچ خاصیتی نداشته است.
نماینده مردم كاشان در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: آیا اجرای غیر رسمی fatf خود عامل اصلی نابسامانی امروز نیست؟ جلوگیری از واردات ارز و بستن تمام روزنه های ورود آن مشابه fatf است.
ساداتی نژاد در انتها با اشاره به مشكلات حوزه ی انتخابیه خود اظهار داشت: در مورد تصادف آزاد راه كاشان از وزیر راه و فرمانده نیروی انتظامی می خواهم این مورد را رسیدگی كند كه چرا تانكرها و كامیون ها شبها متوقف نمی شوند. ۵ ماه است مشكلات صنعت فرش را فریاد می زنم قرار بود كمیته ویژه ای در این خصوص تشكیل گردد. ۵۵ هزار نفر در این حوزه مشغول به كار هستند. ۵۰ درصد كارخانه های فرش در شهرك های صنعتی تعطیل هستند.