کشتار عمدی نیروهای درمانی و بیماران در غزه به دست رژیم صهیونیستی

به گزارش بهمن، یکی از مسؤلان وزارت بهداشت نوار غزه به سیاست رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نیروهای درمانی و نابودی سیستم پزشکی این باریکه اشاره نمود.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره اشاره کرد: اشغالگران صهیونیست به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه را نابود کردند.
وی در ادامه اضافه کرد: عناصر صهیونیست به صورت عمدی نیروهای درمانی و پزشکی را به همراه بیماران هدف قرار داده و به شهادت رساندند.
دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه روز گذشته با انتشار گزارشی آمار کشتار و نسل کشی که اشغالگران در غزه به راه انداخته اند اعلام نمود.
در این گزارش آمده است: صدوهشتادوپنجمین روز از جنگ می گذرد و اشغالگران ۲ هزار و ۹۴۱ کشتار مرتکب شده اند.
این حمله ها ۴۰ هزار و ۲۰۷ شهید و مفقود برجای گذاشته است و ۳۳ هزار و ۲۰۷ شهید به بیمارستانها منتقل شده اند. در این بین ۱۴ هزار و ۵۲۰ نفر از شهدا را کودکان می سازند.
در این مدت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی شهید شده اند. ۹ هزار و ۵۶۸ زن و۴۸۵ نفر از کادر درمانی همینطور ۱۴۰ خبرنگار شهید شده اند. هفت هزار نفر هم مفقود شده اند.
شمار زخمی شدگان هم در طول این مدت به ۷۵ هزار و ۹۳۳ نفر رسیده که ۷۳ درصد از آنها را کودکان و زنان می سازند.
۱۷ هزار کودک بدون پدر ومادر هستند یا یکی از والدین خویش را از دست داده اند.
۱۱ هزار نفر احتیاج به سفردرمانی خارج از نوار غزه دارند. ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و احتیاج به درمان دارند.

منبع:

Tags: