ورود کامرون به مناقشه حزبی کنگره آمریکا

بهمن: وزیر خارجه انگلیس در نظر دارد تا در مسافرت آتی وی به آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان این کشور را قانع کند تا لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را رفع مسدودی کند.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، روزنامه تلگراف چاپ لندن ادعا نمود که دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می خواهد تا در مسافرت آتی به آمریکا، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان این کشور را قانع کند تا لایحه کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری مسدود مانده در مجلس نمایندگان را تصویب کمک نماید.
کامرون هفته آتی برای دیدار با جانسون و همین طور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، راهی واشنگتن خواهد شد. بسته کمکی جدید کاخ سفید برای اوکراین، ماه هاست که به علت مناقشات حزبی در کنگره بلاتکلیف مانده است.
گزارش تلگراف در حالی انتشار یافته که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بتازگی گفته است که این کشور بدون کمک اوکراین، در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.
کامرون روز گذشته درخواستش از غرب برای ادامه کمک به کی یف را در قالب مقاله ای در تلگراف بار دیگر بیان کرد و نوشت که غرب باید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متوقف نماید.
وی در این سرمقاله که با همکاری استفانی سیجورن، وزیر خارجه فرانسه نگاشته شده است، نوشت: اوکراین باید در این جنگ پیروز شود. اگر اوکراین شکست بخورد، همه خواهیم باخت. هزینه عدم پشتیبانی از اوکراین بمراتب بیش از عقب راندن پوتین است.
دولت انگلیس اوایل سال جاری میلادی پشتیبانی از اوکراین را با تعهد کمک نظامی ۳.۲ میلیارد دلاری تشدید کرد و اتحادیه اروپا نیز در قالب کمک بلاعوض و وام، ۵۰ میلیارد دلار برای کی یف فراهم آورد.

منبع: