نگرانی آمریکا نسبت به روابط رو به رشد ایران، روسیه و چین

به گزارش بهمن، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا با نگرانی به تشریح روابط رو به رشد میان ایران، چین و روسیه پرداخت.

به گزارش بهمن به نقل از میدل ایست نیوز، ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه به همکاریهای نفتی میان ایران و چین اشاره نمود و اظهار داشت که چین با خرید نفت ایران از برنامه های این کشور در منطقه حمایت می کند.
وی در سخنان خود در نشست کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: ایران ۹۰ درصد از نفت تحریمی خویش را به چین می فروشد.
کوریلا بار دیگر ادعاهای نخ نمای آمریکا را در مورد فروش پهپادهای ایرانی به روسیه جهت استفاده در جنگ اکراین بیان نمود.
وی ادعا نمود که ایران یک کارخانه ساخت پهپاد در مسکو بوجود آورده و در مقابل روسیه کمک های «نگران کننده ای» به ایران عرضه می دهد!
کوریلا اضافه کرد که در کل ایران، روسیه و چین درحال تقویت و توسعه روابط فیما بین هستند.
لازم به ذکر است که چندی پیش رویترز به نقل از «منابع آگاه» اعلام نمود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می خواهد در اواسط ماه «مه» برای دیدار با «شیء جین پینگ » رئیس جمهور چین به پکن سفر کند.
به گفته منابع رویترز، دیدار رؤسای جمهور روسیه و چین در پکن قبل از سفر برنامه ریزی شده شیء جین پینگ به اروپا صورت خواهد گرفت.
به نوشته رویترز، کاخ کرملین از اظهارنظر دراین باره خودداری کرد و وزارت خارجه چین هم فعلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است. سفر پوتین اولین سفر او بعد از دوره جدید ریاست جمهوری روسیه است؛ این سفر مقرر است بعد از مراسم تحلیف پوتین در ۷ مه صورت گیرد.

منبع: