سازمان ملل: سودان به سمت بدترین بحران قحطی جهان پیش می رود

به گزارش بهمن، سازمان ملل اخطار داد که اگر شرایط کنونی در سودان همچنان ادامه داشته باشد، این کشور با بدترین بحران قحطی جهان مواجه خواهد شد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتینک، سازمان ملل امروز پنج شنبه اعلام نمود که درگیریِ تقریبا یک ساله میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، این کشور آفریقایی را در راه مواجه شدن با بدترین بحران قحطی در جهان قرار داده است.
«ایدیم وسورنو» مدیر عملیات انسانی سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: یک سوم از ساکنان سودان یعنی ۱۸ میلیون نفر در عمل با نبود امنیت غذایی شدید روبرو هستند. با فرارسیدن فصل خشکسالی در ماه مه، امکان دارد که این نبود امنیت غذایی شدید در بعضی مناطق استان دارفور در غرب سودان به سطوح فاجعه بار قحطی برسد.
وی اضافه کرد: بر مبنای برآوردهای جدید هر ۲ ساعت یک کودک در اردوگاه الفاشر واقع در شمال دارفور جان خویش را از دست می دهد.
وسورنو اضافه کرد: شرکای ما در زمینه امور بشردوستانه برآورد کرده اند که در هفته ها و ماه های پیشرو امکان دارد نزدیک به ۲۲۲ هزار کودک در این منطقه به علت سوءتغذیه جان ببازند.
وی با اظهار تأسف از وقوع تراژدی بشری سودان در سایه بی توجهی و شانه خالی کردن جامعه بین املل از اقدام، اوضاع دشوار سودان را مایه کابوس دانست.
گفتنی است از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی با یکدیگر درگیر شدند.
در نتیجه این درگیری ها ۱۳ هزار و ۹۰۰ سودانی جان خویش را از دست دادند و حدود ۸ میلیون نفر دیگر هم از خانه و کاشانه خود آواره شده اند که بزرگ ترین آوارگی در بین کشورهای جهان به شمار می آید.

منبع: