اختلال در جی پی اس هواپیمای حامل شاپس در نزدیکی کالینینگراد روسیه

به گزارش بهمن، وزارت دفاع انگلیس به صورت علنی از بروز اختلال در سیستم جی پی اس هواپیمای حامل وزیر دفاع این کشور در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه، بشدت ابراز نگرانی کرد!

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، سیستم ردیاب (جی پی اس) هواپیمای حامل گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس حین پرواز در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه، برای لحظاتی مبتلا به اختلال شد؛ اتفاقی که وزارت دفاع انگلیس بشدت نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است!
گرچه لندن کسی را مسئول این حادثه اعلام نکرده است اما رسانه های انگلیسی مدعی هستند که مسکو پشت این اختلال رادیویی بوده است. وزارت دفاع انگلیس بعد از این حادثه به صورت علنی آنرا اعلام نمود و سخنگوی این وزارت خانه اظهار داشت که تداخل الکترونیکی در حالی رخ داد که شاپس در راه بازگشت از لهستان به انگلیس بود.
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس ادعا نمود که هیچ خطری هواپیما و سرنشینان را تهدید نکرد و «وقوع چنین اتفاقی برای هواپیماهای عبور از نزدیکی کالینینگراد که قلمرو روسیه به حساب می آید، غیرعادی نیست.»
یکی از مقامات وزارت دفاع انگلیس که نخواست نامش فاش شود، به تایمز اظهار داشت: گرچه نیروی هوایی انگلیس آماده مقابله با چنین اتفاقاتی است اما بهرحال، چنین حوادثی هواپیماهای غیرنظامی و جان مردم را به خطر می اندازد. این حادثه هیچ توجیهی ندارد و اقدامی بشدت غیرمسوولانه از طرف روسیه بود.

منبع: