اخطار نسبت به افزایش تلفات کادر درمانی غزه به علت قحطی غذا

به گزارش بهمن، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه در رابطه با تلفات کادر درمان به علت قحطی غذا در غزه اخطار داد.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام نمود که بیشتر از ۲ هزار پرسنل بهداشتی و درمانی در شمال غزه ماه رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می کنند.
القدره همینطور از مؤسسات بین المللی و امدادی خواسته است تا غذاهای آماده عرضه کنند تا تیم های پزشکی بتوانند کار خویش را انجام دهند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، خیلی از تیم های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده غذایی جان شأن در خطر است و احتمال افزایش تلفات در بین کادر درمان بدلیل قحطی غذایی وجود دارد.
این در حالیست که منابع تلویزیونی رژیم صهیونیستی از ادامه قدرت حماس در غزه ابراز نگرانی کردند.
در همین ارتباط هم تلویزیون عبری کان در گزارشی گفته است که حماس همچنان قادر به پرتاب موشک به سمت اسرائیل است.
در این گزارش گفته شده که حماس هم اکنون همچنان می تواند تل آویو را با پرتاب موشک هدف قرار دهد.
از طرف دیگر، روزنامه تایمز انگلیس به نقل از وزیر خارجه این کشور گزارش داده است که باید پیامی جدی به اسرائیل در رابطه با کمبود کمک به غزه ارسال نماییم.
همزمان مدیر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت و گو با الجزیره نسبت به گسترش قحطی در غزه اخطار داد و اظهار داشت که با تهیه غذای مناسب میتوان از مرگ و میر کودکان در غزه جلوگیری کرد.
مدیر یونیسف همینطور اظهار داشت که ما از همه می خواهیم گذرگاه ها را باز کنند، چونکه زمان انتظار کامیون ها طولانی است.
به گفته مدیر یونیسف، ما خواهان افزایش تعداد کامیون هایی هستیم که وارد نوار غزه می شوند.
از سوی دیگر، شبکه ۱۳ عبری به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که برپایه تخمین ارتش، نبرد در خان یونس ظرف چند روز تا یک هفته دیگر پایان خواهد یافت.
در گزارش شبکه ۱۳ عبری گفته شده است که ارتش عملیات انهدام تیپ خان یونس را کامل کرده است و نیروهای ویژه برای جستجوی گروگان ها و رهبران حماس باقی خواهند ماند.
پیشتر هم «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با وبگاه آمریکایی پولیتیکو ادعا کرده است که وارد شهر رفح خواهیم شد و خط قرمز ما تکرار نشدن حمله ۷ اکتبر است.
به ادعای نتانیاهو، نیروهای ارتش در آستانه پایان دادن به آخرین بخش جنگ هستند و جنگ بیشتر از دو ماه و شاید ۶ یا ۴ هفته طول نخواهد کشید.
نتانیاهو در این گفتگو همینطور اضافه کرد: «هیچ پیشرفتی در مذاکرات نمی بینم و بدون آزادی گروگان ها آتش بسی برقرار نخواهد شد.»
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهار داشت: «اکثریت قاطع اسرائیلی ها بعد از ۷ اکتبر نمی خواهند کشور مستقل فلسطین را ببینند.»
همزمان رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه اظهار داشت که هیچکس تصور نمی کرد اسرائیل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.
به گفته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل فقط توانسته کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را از بین برد.
«مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا همینطور اضافه کرد که آن چه برای ارتش اسرائیل با تونل ها اتفاق افتاد، درسی است که باید آموخت.