نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا

بهمن: فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا کاملا به مدل دستگاه شما بستگی دارد. چرا که روش ‌های مختلفی برای مدل ‌های گوناگونی از لباسشویی مدیا وجود دارد.

چشم برخوار – فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا کاملا به مدل دستگاه شما بستگی دارد. چرا که روش ‌های مختلفی برای مدل ‌های گوناگونی از لباسشویی مدیا وجود دارد. هم چنین استفاده از این قابلیت، موجب می شود این دستگاه معیوب نشود و نیازی به خدمات تعمیرماشین لباسشویی مدیا نباشد.

به طور کلی پیشنهاد می دهیم حتما برای جلوگیری از پرداخت هزینه های عیب یابی و تعمیرات لباسشویی مدیا، در صورتی که کودکی در منزل دارید، حتما از این قابلیت استفاده نمایید. برای انجام صحیح مراحل فعال و غیر فعال کردن قفل کودک این دستگاه، تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران روش های متفاوتی از این کار را در ادامه آورده اند.

 

فعال سازی قفل کودک در لباسشویی مدیا دارای دکمه Child Lock

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی مدیا، دکمه قفل کودک یا همان Child Lock تعبیه شده است. به این معنا که دستگاه، دارای برنامه قفل کودک می باشد. مطمئن شوید که مدل لباسشویی مدیا شما نیز از این قابلیت و این دکمه برخوردار شده است. سپس دکمه Child Lock را پیدا کنید. این دکمه معمولاً با علامت قفل کودک مشخص شده است. باید دکمه Child Lock را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. به طور معمول فعال شدن قفل کودک با صدای بوق یا روشن شدن چراغ نشانگر تأیید همراه می باشد.

فعال سازی قفل کوک در لباسشویی مدیا بدون  بدون دکمه  Child Lock

به منظورفعال کردن قفل کودک در مدل هایی از ماشین لباسشویی مدیا که فاقد دکمه Child Lock هستد، دو روش وجود دارد که باید با بررسی هر دو روش مطمئن شوید که کدام یک از آن ها با مدل دستگاه شما سازگاری بیش تری دارد:

روش اول فعال کردن قفل کودک

دکمه ‌های Temp و Options را به طور هم زمان به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. به طور معمول فعال شدن قفل کودک در این مدل از لباسشویی های مدیا با صدای بوق یا روشن شدن چراغ نشانگر تأیید همراه می باشد.

روش دوم فعال کردن قفل کودک

در این روش باید برای مد زمانی حدود ۳ ثانیه تا ۵ ثانیه دکمه‌ های Wash و Rinse را به طور هم زمان فشار دهید و نگه دارید. پس از فعال شدن قفل کودک با این روش، صدای بوق شنیده شده و یا چراغ نشانگر تأیید روشن می شود.

نکاتی در مورد استفاده از قابلیت قفل کودک لباسشویی مدیا

توجه داشته باشید که قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا، پس از اتمام برنامه شست و شو به طور خودکار غیر فعال نمی ‌شود. در جهت باز کردن درب این ماشین لباسشویی زمانی که قفل کودک فعال است، باید حتما ابتد برای غیر فعال کردن قفل اقدام نمایید.

زمانی که قفل کودک فعال است، تمام دکمه ‌های دستگاه به جز دکمه Power غیر فعال می‌ شوند.  پیش از این که اقدامی برای فعال کردن قفل کودک انجام دهید، مطمئن شوید که تمام تنظیمات شست و شو را انجام داده ‌اید.

توصیه می کنیم حتما برای جلوگیری از تغییر تنظیمات شست و شو توسط کودکان، همیشه از قفل کودک استفاده کنید. توجه کنید که اگر قفل کودک شما فعال باشد علامت یک کیلید در صفحه نمایش شما نمایان خواهد شد، و هیچ اروری در لباسشویی میدیا به قفل کودک مربوط نمی باشد.

 

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در مدل های خاص لباسشویی مدیا

برخی از مدل های لباسشویی مدیا، با شیوه و روش خاصی امکان استفاده از قابلیت قفل کودک آن ها وجود دارد. در ادامه شیوه فعال و غیر فعال سازی قفل کودک را در این مدل از لباسشویی های مدیا شرح داده ایم:

ماشین لباسشویی مدیا مدل  W1252T

برای فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا مدل  W1252T، دکمه Child Lock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید. برای غر فعال کردن آن، می توانید دکمه را مجدداً به مدت ۳ ثانیه فشار دهید.

ماشین لباسشویی مدیا مدل  W1468T

نحوه فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی مدیا مدل  W1468T، با فشردن هم زمان دکمه های Temp و Spin به مدت ۳ ثانیه امکان پذیر می باشد. برای غیر فعال کردن این قابلیت، دکمه‌ ها را مجدداً به مدت ۳ ثانیه فشار دهید.

آموزش غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی مدیا در صورت قطع برق

در صورتی که هنگام فعال بودن فابلیت قفل کودک برق قطع شود، قفل کودک به طور خودکار غیر فعال می‌ شود. پس از این که برق مجدد وصل شد، باید قفل کودک را دوباره فعال کنید.

روش ‌های غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی مدیا

در مدل ‌هایی که دکمه Child Lock دارند، برای غیر فعال کردن قفل کودک کافی است دکمه Child Lock را مجدداً به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

در مدل‌ هایی که دکمه Child Lock ندارند، برای غیر فعال کردن قفل کودک می‌ توانید از روش‌ های زیر استفاده کنید:

روش اول غیرفعال سازی قفل کودک ماشین لباسشویی مدیا

در این روش برای غیر فعال شدن قفل کودک باید دکمه‌ های Temp و Options را به طور هم زمان به مدت ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با غیر فعال شدن قفل کودک صدای بوق شنیده می شود یا خاموش شدن چراغ نشانگر تأیید به چشم می خورد..

روش دوم غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی

غیرفعال  سازی قفل کودک در روش دوم با فشردن و نگه داشتن دکمه‌ های Wash و Rinse  به طور هم زمان و برای مدت ۳ تا ۵ ثانیه انجام می گیرد. غیر فعال شدن قفل کودک در این روش با صدای بوق یا خاموش شدن چراغ نشانگر تأیید همراه می باشد.

در برخی از مدل ‌ها، ممکن است لازم باشد تا دکمه Start/Pause را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. در برخی مدل های دیگر نیز لازم است تا دکمه RPM را به مدت ۹ ثانیه فشار دهید.

در صورتی که قفل کودک غیر فعال نمی‌ شود، ممکن است مشکل از دکمه‌ ها باشد. باید در این زمینه حتما برای عیب یابی ماشین لباسشویی مدیا اقدام نمایید. برای انجام این کار حتما با تعمیرکار ماشین لباسشویی مدیا تماس بگیرید.

 

نحوه فعال سازی قفل کودک در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی مدیا

متاسفانه، در اکثر مدل ‌های ماشین لباسشویی مدیا، امکان فعال سازی قفل کودک در زمان روشن بودن دستگاه وجود ندارد. چرا که قفل کودک برای جلوگیری از تغییر تنظیمات شستشو توسط کودکان طراحی شده است. زمانی که ماشین لباسشویی روشن است، تغییر تنظیمات شستشو می‌ تواند به عملکرد صحیح دستگاه آسیب برساند.

پیشنهاد می دهیم پیش از روشن کردن ماشین لباسشویی، برای فعال کردن قفل کودک اقدام کنید. اگر در حین شست و شو نیاز به تغییر تنظیمات دارید، ابتدا قفل کودک را غیر فعال کنید. باید پس از اتمام تغییرات، قفل کودک را مجدد فعال سازی نمایید. چنان چه متوجه کار نکردن این قابلیت در دستگاه خود شدید، توصیه می کنیم حتما با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید تا بتوانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی مدیا در محل استفاده نموده و ایراد ایجاد شده را به کمک تکنسین برطرف نمایید.