اندیشكده معتبر آلمانی آی دبلیو ؛ در صورت بازگشت ترامپ به قدرت، اقتصاد آلمان خسارت هنگفت خواهد دید!

بهمن: یافته های یک اندیشکده معتبر آلمان نشان میدهد که در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت، با سیاست های تجاری جدید وی، نظام اقتصادی آلمان لطمه شدیدی خواهد خورد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، یافته های جدید یک اندیشکده معتبر آلمان نشان میدهد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سرنوشت ساز سال جاری میلادی آمریکا اقتصاد آلمان ضربه شدیدی خواهد خورد.
به گزارش النشره لبنان به نقل از رسانه های آلمانی گزارش داد که اندیشکده «زد. ای. دابلیو / ZEW» که از مؤسسه های معتبر آلمان به حساب می آید، روز دوشنبه در پژوهشی جدید از وضعیت اقتصاد این کشور اعلام نمود که در صورت بازگشت ترامپ به قدرت، اقتصاد آلمان ملیاردها یورو زیان خواهد دید.
گفتنی است دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمرکیا در سخنانی انتخاباتی پیش تر در بین هواداران خود وعده داد که در صورت بازگشت به قدرت، علاوه بر وضع عوارض گمرگی ثابت ۱۰ درصد بر کالاهای خارجی وارداتی به آمریکا بر کالاهای چینی عوارض سنگین مالیاتی ۶۰ درصد یا بیتشر وضع خواهدنمود.
اندیشکده آی دبلیو گزارش داد که طبق این پژوهش اقتصادی که امروز انتشار یافت، با حضور دونالد ترامپ برای یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری دیگر در آمریکا، این امر می تواند موجب زیان اقتصادی بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو برای اقتصاد آلمان منجر شود.

منبع: