مهر بررسی كرد؛ رمزگشایی از شکست پروژه تحریم انتخابات

بهمن: بهمن: مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از شکست دشمن در پیشبرد پروژه تحریم انتخابات نشان داشت؛پروژه ای که از مدت ها پیش با تاکتیک های مختلف رسانه ای اجرائی شده بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سرتاسر ایران برگزار شد؛ انتخاباتی که بیشتر از ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در آن شرکت نمودند و یک مشارکت ۴۱ درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زدند.
نتیجه این دور از انتخابات تشابه زیادی با دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ داشت. در چهار سال گذشته، دشمن با ابزارهای مختلف و بازوی رسانه ای خود از یک سو و ایجاد تنگناها و تحریم های اقتصادی از طرفی، تلاش زیاد اما بی ثمری را برای پیشبرد پروژه ناامیدسازی مردم و کاهش مشارکت به کار بست.
شگردهای رسانه های معاند برای کاهش مشارکت
همزمان با داغ تر شدن تنور انتخابات و در حالی که قشرهای مختلف مردم سراسر ایران از دورافتاده ترین روستاها تا بزرگترین کلان شهرها با شور و نشاط سرگرم دنبال کردن برنامه ها، پیام ها، سخنرانی ها و تبلیغ های نامزدهای مورد نظر خود به شیوه های متعدد از برنامه های حضوری و تلویزیونی گرفته تا فضای مجازی بودند، رسانه های معاند فارسی زبان و انگلیسی زبان طبق روال همیشگی دست به توطئه زدند.
این رسانه ها از شبکه معلوم الحال «ایران اینترنشنال» گرفته تا «بی بی سی»، «صدای آمریکا»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، خبرگزاری «فرانسه» و دیگر سایت ها و شبکه های خبری همسو با سیاست های آمریکایی-صهیونیستی مانند تمامی دوره های انتخابات قبلی جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته، بخش قابل توجهی از مطالب، برنامه ها، زمان، هزینه و انرژی نیروی کار خویش را صرف سیاه نمایی فضای انتخاباتی پرشور ایران کردند.

با وجود این که طی چهار ماه اخیر خیلی از رسانه های جهان بر اطلاع رسانی از تحولات اندوهناک جنگ غزه و جنایت بی سابقه صهیونیست ها ضد مردم مظلوم فلسطین متمرکز شده اند، رسانه های یاد شده که تحولات جنگ غزه را از زاویه ای وارونه و با هدف پشتیبانی از جنایت های ضدبشری رژیم صهیونیستی به تصویر می کشند، بخشی از خبرهای خود با مبحث جنگ ضد غزه را کاهش دادند.
این رسانه ها با هدف دوگانه تحریف افکار عمومی جهان از نسل کشی صهیونیست ها از یک سو و هم تخریب فضای انتخاباتی در ایران از طرفی، در تقلا برای اثرگذاری بر فضای انتخاباتی ایران برآمدند.
گره زدن انتخابات ایران به ناآرامی های سالهای قبل همچون ترفندهایی بود که رسانه های معاند تلاش می کردند از آن برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی بهره برداری کنند.
همچنین مطرح کردن سوژه های تکراری نظیر تورم، گرانی و دیگر مشکل های جاری در کشور که بخش قابل توجهی از آن ریشه در تحریم ها و اقدام های ظالمانه ضد جمهوری اسلامی دارد، همچون ترفندهای دیگری بود که این رسانه های معاند با هدف سرد کردن فضای انتخاباتی در کشور مورد سو استفاده قرار دادند.
در آستانه انتخابات، گره زدن مسائل و مشکل های مختلف در جامعه و کشور به انتخابات در شرایطی بعنوان خط خبری رسانه های معاند با هدف کاستن از شور و نشاط انتخاباتی دنبال می شد که اصولاً مهم ترین هدف از برگزاری انتخابات در هر کشوری مشخص است.
مهم ترین انگیزه و هدف مردم هر کشوری از قبیل ایران برای حضور پای صندوق های رای، کمک به حل مسائل و رقم زدن سرنوشتی بهتر از راه خارج کردن افراد با توانمندی و اثرگذاری کمتر از صحنه های مهم تصمیم گیری، مدیریت و قانونگذاری و در مقابل، وارد کردن افرادی متعهدتر و کاردان با توانمندی های بالاتر، افکاری خلاقانه تر و ایده هایی برتر است.
شکست بزرگترین پروژه تحریم انتخابات
پروژه بی سابقه تحریم انتخابات که از مدت ها پیش توسط دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنها طراحی شده بود، درنهایت روز گذشته جمعه (۱۱ اسفند) با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند.
رسانه های ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این راه طیف گسترده ای از دولت های خارجی و گروهک های تروریستی را همراه کرده بودند، نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.

بنابراین در حالیکه این کمپین مدعی بود مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ ایران بسیار پایین خواهد بود اما مشارکتی نزدیک به انتخابات ۱۳۹۸، آن هم پس از یک جنگ روانی تمام عیار ضد ملت ایران در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛ موضوعی که نشان داد نخستین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضد ایران باشد.
مردم ایران باوجود سیل تحریم ها و هم گله مندی های اقتصادی مشارکت پرشوری را رقم زدند و صف های قابل توجه انتخابات حتی تا آخرین لحظات روز ۱۱ اسفند ادامه داشت.
مشارکت انتخاباتی در این دور تا حدی بالا بود که زمان رای گیری سه بار تمدید گردید و شب گذشته ساعت ۲۴ به وقت محلی به پایان رسید.
بنابراین با وجود تمام ترفندها و توطئه های خارجی و داخلی، روز گذشته جمعه، سراسر ایران بار دیگر شاهد حضور پر شور و شعور مردم پای صندوق های رای برای انتخاب نمایندگان مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری بود و فتیله ماشین تبلیغات ضد ایرانی و ضد انقلاب اسلامی، تا انتخابات و بزنگاهی دیگر، به نشانه رسوایی باردیگر پایین کشیده شد.
دشمن که با این ابزارها و شگردهای متعدد تلاش در القای نامشروع جلوه دادن نظام، ناکارآمدی مجلس، شکاف میان مردم و مسؤولان، تزریق یاس و ناامیدسازی داشت، شکست دیگری را در پرونده سیاه و قطور ۴۵ ساله خود ثبت نمود.
مهم ترین پیامی که از انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری به جهان مخابره شد، این بود که مردم ایران باوجود گله مندی های اقتصادی و اجتماعی اما در مخالفت با جریان ضد ایران و شکست آن از خیلی از مسؤولان و حتی گروههای سیاسی و انتخاباتی جلوترند.