حماس: مرگ کودکان غزه بر اثر گرسنگی لکه ننگی برای انسانیت است

بهمن: به گزارش بهمن، جنبش حماس با صدور اطلاعیه ای شهادت ۱۳ کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی را لکه ننگی برای جامعه جهانی و انسانیت مدرن خواند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور اطلاعیه ای مطبوعاتی اعلام نمود که شهادت حدود ۱۳ کودک فلسطینی از استانهای غزه و شمال به دلیل سوء تغذیه و گرسنگی شکستی برای جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در انجام مأموریت های محوله در پشتیبانی از کودکان و لکه ننگی بر پیشانی انسانیت و تجربه ای خطرناک در دنیای مدرن است.
حماس در این بیانیه بار دیگر از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های امدادرسانی بین المللی خواست تا تلاش خویش را برای نجات کودکان و غیرنظامیان در غزه بخصوص در استانهای غزه و شمال به کار گیرند و تسلیم دیکته اشغالگران جنایتکار صهیونیست نشوند.
این بیانیه از موسسات بین المللی خواست تا از طریق های مختلف مبادرت به ارسال کمک های غذایی و پزشکی به غزه در سریعترین زمان ممکن کنند تا بتوانند فاجعه روزافزون گرسنگی مردم غزه را جبران نمایند.
این بیانیه خاطرنشان کرد که اشغالگران نسل کشی ملت فلسطین را بدون توجه به مقررات بین المللی و ارزش های انسانی دنبال می کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته در گفتگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اشغالگران صهیونیست یک جنگ جدید ضد ساکنان نوار غزه به نام جنگ گرسنگی راه انداخته اند.
وی اضافه کرد: تعداد شهروندان فلسطینی که در اثر گرسنگی جان خویش را از دست می دهند در حال افزایش می باشد. کودکان فلسطینی بخش قابل توجهی از این شهدا را می سازند. این مسئول فلسطینی افزود: کودکانی که در قسمت مراقبت های ویژه بستری هستند در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.
وی بیان نمود: اشغالگران صهیونیست مانع فعالیت تمام نهادهای بشردوستانه و ارسال کمک های انسانی به نوار غزه می شوند. سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه بخصوص پس از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل فلج شده است.