كارشناس امور سیاسی عراق: آمریکا از اهرم فشار اقتصادی برای باقی ماندن درعراق استفاده می کند

بهمن: کارشناس امور سیاسی عراق اصرار کرد که آمریکا از اهرم های فشار اقتصادی برای باقی نگه داشتن نیروهای خود در عراق استفاده می نماید.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «قاسم التمیمی» کارشناس امور سیاسی عراق اشاره کرد که آمریکا این کشور را تبدیل به محلی برای اجرای عملیات نظامی خود مقابل دشمنانش کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: عراق پایگاه اصلی آمریکایی ها است بنا بر این بیرون راندن آنها از این کشور ممکنست موجب شود واشنگتن دست به اقداماتی مقابل منافع بغداد بزند.
التمیمی افزود: این اقدامات ممکنست شامل کاهش حجم دلارهایی شود که بوسیله بانک فدرال آمریکا به بغداد تحویل داده می شود.
وی اظهار داشت: آمریکا درآمدهای نفتی عراق را در اختیار خود گرفته و این مساله به اهرم فشار مقابل بغداد تبدیل گشته تا واشنگتن از این طریق بتواند نیروهای خودرا در عراق برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی باقی نگه دارد.
پیش از این نیز شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرده بود: مقاومت اسلامی عراق اعلام می کند که تصمیماتش اسلامی، عراقی و جهادی است و ما تمام مسؤولیت این تصمیمات را به عهده می گیریم و خودرا برای آن آماده کرده ایم.
وی اضافه کرد: ما به وحدت میادین معتقدیم و در نبرد برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و آمریکای حامی این رژیم نقش اساسی داریم. مقاومت عراق به آزادسازی کشور و هدف قرار دادن مواضع صهیونیست ها ادامه می دهد و ما فلسطین را رها نخواهیم کرد.