یك منبع آگاه عراقی: آمریکا می خواهد خارج کردن نظامیان خودرا از عراق چند سال طول دهد

بهمن: یک منبع مطلع عراقی از کوشش های آمریکا برای طولانی کردن روند خروج نظامیان این کشور از عراق آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، یک منبع مطلع اعلام نمود که آمریکا تلاش می کند در راه مذاکرات جاری درباب جدول زمان بندی بیرون کردن نظامیان خود از عراق سنگ اندازی کند. این کشور می کوشد مدت زمانی ما بین ۲ الی پنج سال را در این جدول زمانی بگنجاند.
وی در ادامه اضافه کرد: این در حالیست که موضع عراق درباب بیرون راندن فوری نیروهای رزمی خارجی از این کشور ثابت است. همین اقدامات آمریکا برای طولانی کردن روند خارج کردن نیروهای خود از عراق سبب شده دور دوم مذاکرات کمیته های مشترک میان دو کشور به تعویق بیافتد.
این منبع عراقی اشاره کرد: ما شاهد رفت و آمد کاروان های نظامی آمریکا میان استانهای مختلف عراق هستیم این مساله بیان کننده قصد و نیت واشنگتن برای عدم خروج از عراق است.
وی بیان کرد: آمریکا برمبنای سیاست بازی با کلمات و تغییر اصطلاحات در روند خروج از عراق عمل می کند.
پیش از این مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی نوشته بود که پس از گذشت ۲۰ سال از اشغالگری آمریکا در عراق زمان آن رسیده که دولت جو بایدن به فکر بهترین راه برای کاهش ردپای نظامی آمریکا در عراق باشد.
این رسانه آمریکایی در ادامه به وضعیت نیروهای آمریکایی در عراق پس از تشدید حمله های آنها مقابل منطقه های مختلف این کشور و خشم مردم عراق از این نیروها پرداخته و اصرار کرد که واشنگتن باید درباره ی حضور خود در عراق تجدید نظر کند. فوریه گذشته قرار بود پارلمان عراق جلسه ای برای رای گیری درباره ی ادامه حضور آمریکا برگزار کند اما این جلسه به حد نصاب نرسید. اما حالا ممکنست بغداد در نهایت تصمیم بگیرد که در وضعیت فعلی زمان خروج آمریکا و نیروهای ائتلاف از عراق فرا رسیده است.

منبع: