زلنسكی: ارتش اوکراین در تدارک یک ضدحمله جدید است

بهمن: رئیس جمهور اوکراین می گوید ارتش این کشور برای سال جاری یک برنامه روشن دارد و اکنون درحال تدارک یک ضدحمله جدید مقابل روسیه است.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام نمود ارتش این کشور درحال آماده شدن برای یک ضد حمله جدید است و هم اکنون برنامه روشنی دارد
وی در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ی راهبرد اوکراین برای سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: ما یک برنامه داریم؛ برنامه ای روشن. من نمی توانم جزییات آنرا فاش کنم، من حق انجام این کار را ندارم. این طرح با برخی تغییرات در فرماندهی مرتبط می باشد.
زلنسکی در ادامه افزود با این وجود، باتوجه به درز اطلاعات احتمالی پیش نویس چند طرح آماده شده است. وی درباره ی تغییرات اخیر در فرماندهی نظامی اوکراین اظهار داشت: «و من چرا این نوع تعدیل ها را انجام می دهم؟ این امر داخلی ماست».
اخیراً زلنسکی، والری زالوژنی را از سمت فرماندهی ستاد کل ارتش برکنار و الکساندر سیرسکی را که فرمانده نیروهای زمینی اوکراین بود به این سمت منصوب نمود.
به نوشته «تاس» ارتش اوکراین از شروع ژوئن ۲۰۲۳ کوشش های بیهوده ای برای انجام یک ضدحمله بزرگانجام داده است. طرف روسی بارها تاکید کرده است که باوجود تلفات بزرگ، کی یف نتوانسته است به نتایج قابل توجهی برسد.
مقامات اوکراینی در کوشش برای توجیه عدم پیشرفت در عملیات جنگی ناتو را به سبب ناکافی بودن تدارکات مقصر می دانند در صورتیکه مقامات ناتو ادعا می کنند که همه چیزهایی را که اوکراین نیاز دارد با او درمیان گذاشته اند. در اول دسامبر، زلنسکی اذعان کرد که ضد حمله اوکراین شکست خورده است.
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان این به اصطلاح ضد حمله، اوکراین متحمل ۱۵۹۰۰۰ سرباز کشته یا زخمی شد و ۱۲۱ هواپیما، ۷۶۶ تانک و ۲۳۴۸ خودروی زرهی را نیز از دست داد.