پولیتیكو: عدم حمایت آمریکا از ناتو، برای اروپا بسیار پرهزینه خواهد بود

به گزارش بهمن، عدم حمایت احتمالی واشنگتن از ناتو، برای اروپایی ها بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وبگاه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی نوشته است که عدم حمایت احتمالی واشنگتن از ناتو، برای اروپایی ها خیلی گران تمام می شود.
به گزارش پولیتیکو، اروپا برای جایگزینی و جبران احتمالی قابلیت هایی که آمریکا به ناتو بخشیده، اگر قرار باشد واشنگتن این حمایت ها را متوقف نماید، به سال ها زمان و بودجه بسیار کلان نیاز دارد.
دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا گفته است که اگر هرکدام از اعضای ناتو تعهدات مالی شان به ناتو را برآورده نکنند، روسیه می تواند بدون نگرانی به آنها حمله کند. اظهاراتی که واکنش جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به همراه داشت.
بورل در واکنش به اظهارات ترامپ اظهار داشت: بیایید دراین باره جدی باشیم. ناتو نمی تواند یک ائتلاف نظامی مجزا و با منوی خاص برای اعضا باشد!
وی اضافه کرد: این ائتلاف نمی تواند به حس شوخ طبعی رییس جمهور آمریکا وابسته باشد و خودش را روز به روز با این حس کوک کند. ناتو یا وجود دارد یا ندارد!
دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همین طور اضافه کرد که قرار نیست که درباره ی هر «حرف و ایده احمقانه ای» که از دل کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیرون می آید، اظهار نظر کند.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اظهارات ترامپ را «هولناک و خطرناک» توصیف کرده؛ کاخ سفید آنرا از سر «نداشتن تعادل عقلی» خوانده و علاوه بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز هشدار داده است که هر نوع اشاره به این که ناتو از متحدانش دفاع نخواهد کرد، امنیت همه کشورهای عضو همچون آمریکا را به خطر می اندازد.