ارزیابی سازمان سیا: ارتش اسراییل نتوانسته به نابودی حماس نزدیک شود

بهمن: مقامات سیا به کنگره آمریکا درباره ی تحولات غزه گفته اند که ارتش اسراییل نتوانسته حماس را نابود کند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام نموده است که مقامات سیا به کنگره آمریکا درباره ی تحولات غزه توضیحاتی ارائه داده اند.
برمبنای این گزارش، مقامات سیا به اعضای کنگره اعلام نمودند که اسراییل توانایی های حماس را تضعیف کرده است اما به نابودی آن نزدیک نشده است.
در ارزیابی سیا گفته شده که اسراییل نتوانسته تا کنون حماس را به مرحله نابودی و فروپاشی برساند و این سازمان هنوز توانایی به چالش کشیدن ارتش اسراییل را دارد.
بامداد امروز نیز، در نتیجه بمباران مناطق اطراف شهرداری محله النصر در شمال شهر رفح برخی از ساکنان و شهروندان فلسطینی این منطقه زخمی شدند.
گفته شده که زخمی های بمباران رفح به بیمارستان اروپایی غزه انتقال داده شدند.
حملات هوایی اسراییل همین طور محلات الجنینه در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار داده است.
خبرنگار المیادین نیز گزارش داده است که بمباران جنگنده های اسراییل در اردوگاه جبلیه در شمال شرقی نوار غزه نیز به زخمی و شهادت برخی شهروندان فلسطینی در محل منجر گردیده است.
ساعاتی پیش تر، وزیر امور خارجه نروژ در سخنانی با انتقاد از ادامه بمباران رفح در جنوب نوار غزه، اصرار کرد که هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح اوضاع فاجعه بار فعلی را بدتر خواهدنمود و سبب خواهد شد ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه را دشواری بیشتری انجام گیرد.
«اسپن بارت اید»، وزیرخارجه نروژ بار دیگر خواهان توقف فوری جنگ در غزه شد و عنوان کرد: «اسراییل را به شدت از پیشروی به سمت رفح برحذر می داریم و نگرانیم در آنجا حمام خون به راه بیفتد.»
از سوی دیگر، «جوزف بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در اظهارتی مشابه با بیان نگرانی درباره ی تحولات غزه گفته است که گزارش ها درباره ی حمله نظامی احتمالی اسراییل به رفح در جنوب نوار غزه نگران کننده است.

منبع: