پایان درگیری در اوکراین در هیچ چشم اندازی نمی گنجد

به گزارش بهمن، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی می کرد، با اشاره به اینکه پایان جنگ اکراین به این زودی رخ نخواهد داد خواهان کمک بیشتر کشورهای اروپایی به اکراین شد.

به گزارش بهمن به نقل از راشا تودی، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه اظهار داشت که پایان درگیری در اکراین در هیچ چشم اندازی نمی گنجد.
شولتز با تکیه بر این که اروپا باید به پشتیبانی از اکراین ادامه دهد، اظهار داشت: «روسیه نزدیک به دو سال است که جنگی بی امان ضد اکراین به راه انداخته است و پایان آن متصور نیست.»
وی اضافه کرد: «این نشانه خوبی است که شورای اروپا اخیراً بودجه ای را برای پشتیبانی از اکراین در چند سال آینده تصویب کرده است. همینطور خوب است که ما بعنوان صدراعظم و نخست وزیر در مورد چگونگی افزایش حمایت اروپا از کی یف فکر و تبادل نظر می نماییم.»
شولتز اظهار داشت که آلمان امسال بیشتر از ۷ میلیارد یورو برای پشتیبانی از اکراین اختصاص خواهد داد.
وی بار دیگر تصریح کرد که کمک به اکراین تا وقتی که لازم باشد ادامه می یابد. این مشاور در انتها اظهار داشت: من واقعاً امیدوارم که آمریکا و کنگره این کشور بزودی تصمیم بگیرند حمایت های مالی لازم را انجام دهند.
در ۸ فوریه، شولتز به ایالات متحده سفر خواهد نمود و در ۹ فوریه با جو بایدن، رهبر ایالات متحده دیدار خواهد نمود. انتظار می رود که بایدن و شولتز قصد خویش را برای ادامه پشتیبانی از اکراین اعلام کنند و دو طرف همینطور در این مورد گفتگو خواهند کرد.
اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در در این کشور، کمک های مالی و نظامی زیادی از کشورهای غربی بخصوص ایالات متحده و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است.
کشورهای غربی از راه حمایت های مادی، نظامی و سیاسی که از کی یف می کنند، به دنبال مقابله با روسیه در اکراین هستند، اما مسکو بیشتر از یک مرتبه تاکید کرده است که عملیات نظامی در دونباس تا وقتی که تمام عملیات نظامی اکراین متوقف نشود، تمام نخواهد شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأیید کرد که روسیه قصد اشغال اراضی اکراین را ندارد و توضیح داد که هدف از این عملیات محافظت از افرادی است که به مدت ۸ سال توسط رژیم کی یف در معرض آزار و اذیت و نسل کشی بوده اند.
روسیه پیش از این به علت ارسال تسلیحات به اکراین، یادداشتی به کشورهای ناتو ارسال کرده بود و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم اشاره کرده بود که هرگونه محموله حاوی سلاح به اکراین، هدف قانونی روسیه خواهد بود.

منبع: