كره شمالی: موشک راهبردی کروز آزمایش کردیم به علاوه تصاویر

بهمن: ستاد کل ارتش جمهوری خلق کره شمالی تأیید کرد که تازه ترین آزمایش موشکی این کشور، موشک راهبردی کروز بوده است.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، ستاد کل ارتش جمهوری خلق کره شمالی امروز چهارشبنه با انتشار اطلاعیه ای مطبوعاتی گزارش ها درباره ی آزمایش موشکی کروز را تأیید و با انتشار تصاویری اعلام نمود که موشکی که ارتش کره شمالی روز گذشته سه شنبه ازمایش کرد موشک راهبردی «هواآسال -۲» بود.
در این بیانیه تاکید شده است که این آزمایش بمنظور «نشان دادن اقدام مقابله ای نیروهای ارتش جمهوری خلق و افزایش توانمندی های تهاجمی راهبردی شان است و هیچ نوع تأثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه ندارد.»

در ادامه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، ارتش کره جنوبی اعلام نمود که ارتش کره شمالی در تازه ترین آزمایش تسلیحاتی، بامدادان روز گذشته سه شنبه چند موشک کروز را به سمت سواحل غربی شلیک کرد. ستاد مشترک کره جنوبی در سئول با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که ارتش کره جنوبی شلیک چند موشک ناشنناس به سواحل غربی کره شمالی را ردیابی کرد.
به نوشته یونهاپ، آژانس های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا درحال انجام «تحلیل دقیق» هستند و تاکید کرد که ارتش کره جنوبی «همکاری نزدیک با ایالات متحده در صورتیکه نظارت و هوشیاری را بیشتر می کند، و با دقت کارهای کره شمالی را ردیابی می کند.»
موشک های کروز به طور معمول خودکششی هستند و در ارتفاع پایین تری نسبت به موشک های بالستیک پیشرفته تر پرواز می کنند و این خاصیت شناسایی یا رهگیری آنها را دشوارتر می کند.
روز یکشنبه نیز ارتش کره جنوبی اعلام نمود که ارتش کره شمالی چند روز بعد از پرتاب موشک های کروز راهبردی جدید از سواحل غربی خود، امروز یکشنبه نیز چند موشک کروز را از سواحل شرقی پرتاب کرد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام نمود که این پرتاب موشک کره شمالی نزدیک ساعت هشت بامداد (به وقت محلی) درآب های نزدیک بندر «شینپو» انجام شده است.
رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که یونهاپ به نام او اشاره نکرده در واکنش به این آزمایش موشکی پیونگ یانگ می گوید «درحالی که نظارت و هوشیاری خودرا افزایش می دهیم، ارتش ما از نزدیک با ایالات متحده برای نظارت بر نشانه های جدید از اقدام های تحریک آمیز کره شمالی هماهنگ است.»
چهارشنبه گذشته نیز رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام نمود که ارتش کره شمالی چند موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کرد. به نوشته خبرگزاری یونهاپ، آژانس های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا هم اکنون درحال تحلیل و بررسی روند پرتاب این موشک ها هستند و در ادامه افزود که ارتش کره جنوبی نظارت و آمادگی خودرا شدت بخشیده و از نزدیک با طرف آمریکایی برای نظارت بر کارهای آینده کره شمالی همکاری می کند.

منبع: