سخنگوی دولت روسیه: رویای زلنسکی، محبوبیت مردمی پوتین است

بهمن: سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای مالکیت رئیس جمهور اوکراین نسبت به مناطقی از روسیه اعلام نمود که او بدنبال محبوبیت مردمی رئیس جمهور روسیه است.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام نمود که تنها رویای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داشتن محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.
وی در واکنش به بیانیه روز دوشنبه زلنسکی درباره ی ادعاهای مالکیت «تاریخی» اوکراین درباب شش منطقه روسیه اظهار داشت: این بیانیه نه فقط احمقانه بود، بلکه تلاشی است برای انحراف توجه ها از مشکلاتی که اوکراین اکنون گرفتار آنهاست.
سخنگوی کاخ کرملین درادامه اضافه کرد: وی در تلاش است تا حمایت گسترده مردمی را به دست بیاورد – او واقعاً می خواهد مانند رییس جمهور پوتین باشد، تا تمام ملت از او حمایت کنند – اما اینطور نیست.». در اوکراین هر روز افراد بیشتری به این نتیجه می رسند که دولت این کشور اشتباه کار می کند.
به گفته پسکوف « زلنسکی همین طور در تلاش است به جایی که نزدیک به دو سال پیش بود، زمانی که غرب حدودا مقادیر نامحدودی پول و مهمات برای او ارسال می کرد، بازگردد، اما «این اتفاق هم نمی افتد».
سخنگوی کرملین همین طور اظهار داشت: زلنسکی بجای پرداختن به همه مشکلات انباشته شده، مصمم به ادامه «خونریزی بطورکامل بیهوده» است و «گام های پوچ» مانند ادعای مالکیت بر خاک روسیه را برمی دارد.
زلنسکی روز دوشنبه ادعا نمود که مناطق بریانسک، کورسک، بلگورود، ورونژ، روستوف و کراسنودار «به طور تاریخی توسط اوکراینی ها سکونت داشته اند». معاون وزیر دفاع او همین طور به رسانه های آلمانی اظهار داشت که درگیری ها طبق شرایط کیف پایان خواهد یافت و روسیه زرادخانه هسته ای خودرا تسلیم خواهدنمود.

منبع: