سخنگوی وزارت خارجه قطر: تنها راه تعامل با ایران گفتگو است

به گزارش بهمن، سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام نمود: با همکاری فرانسه، ۱۱ تن کمک پزشکی شامل دارو برای اسیران اسراییلی وارد کردیم. تلاشهای میانجی گری در غزه ادامه دارد.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام نمود: با همکاری فرانسه، ۱۱ طن کمک پزشکی شامل دارو برای اسیران اسراییلی وارد کردیم. تلاشهای میانجی گری در غزه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: ما بارها اعلام نموده ایم که بهترین راه تعامل در رابطه با اختلافات با ایران از طریق گفتگو است. قطر راه پایان دادن به تنش در منطقه را منوط به پایان جنگ غزه می داند.
سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان نمود: از همه تلاشهای منطقه ای در جهت کاهش تنش در دریای سرخ حمایت می نماییم. تداوم تنش در غزه بر تلاشهای میانجی گری برای پایان بحران اثرگذار است.
وی ضمن اشاره به اقدامات قطر در زمینه رایزنی میان طرفهای بحران در غزه اعلام نمود: اوضاع فرق کرده است. قطع ارتباط داخل غزه و عدم ارسال کمکها به غزه بر تلاشهای میانجی گرانه تأثیر می گذارد.
سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان نمود: چالشهای بزرگی برای حل بحران غزه بخصوص همزمان با تشدید تنش وجود دارد. تداوم جنگ در غزه فقط به خسارات بیشتر منجر می شود.
الانصاری اظهار داشت: کمکهایی که وارد غزه شده بسیار محدود است و هم اکنون فقط یک بیمارستان فعال است. ما بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم که به اسراییل برای گشودن گذرگاهها فشار وارد کنند. هدف قرار دادن بیمارستان را محکوم می نماییم.
وی اضافه کرد: در همه رایزنی هایی که با همه طرفها داشته ایم بر مخالفت با کوچاندن الزامی تاکید کرده ایم.

منبع: