لحظه به لحظه با طوفان الاقصی ، صدوپنجمین روز؛ بمباران اردوگاه های آوارگان و بیمارستان های غزه

به گزارش بهمن، تشدید حمله های هوایی و زمینی ضد نوار غزه و شهادت هشت فلسطینی در یورش اشغالگران به کرانه باختری از جدید ترین اخبار در ارتباط با فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر ضد بخش های مختلف نوار غزه همچنان قربانی می گیرد. این در حالیست که در جریان یورش این اشغالگران به کرانه باختری هم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.
«یاییر لاپید»: نخست وزیر اسراییل باید فورا عوض شود «یاییر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اهمیتی به اسرائیل نمی دهد. ایشان در ادامه اضافه کرد: این منافع سیاسی است که نتانیاهو به جای اسرائیل به آن اهمیت می دهد. لاپید خاطرنشان کرد: نخست وزیر اسرائیل باید فوراً تغییر کرده و جایگزین شود. روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک منبع در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم نوشت: جنگ کنونی آینده ای ندارد و نتانیاهو درحال وقت خریدن و فرار از مسئولیت هایش است. منابع عبری زبان پیش تر اعلام نمودند حزب یش عتید به ریاست یاییر لاپید درصدد ارائه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو به خاطر بودجه سال ۲۰۲۴ است. حزب لاپید پیش از این در مواضعی بودجه سالجاری رژیم صهیونیستی را بسیار نامناسب توصیف کرده بود. این در حالیست که پیش از این هم حزب کار اعلام نموده بود که قصد عرضه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه به خاطر ناتوانی در بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه را دارد. بدین ترتیب برای نخستین بار از آغاز جنگ در غزه ۲ طرح برای سلب اعتماد از دولت نتانیاهو عرضه شده است.
این در حالیست که مسئولان آمریکایی تاکید نمودند که اختلافات بین دولت بایدن و نتانیاهو بخصوص بعد از سفر اخیر بلینکن به اراضی اشغالی عمیق تر و شدیدتر شده است.

اردوگاه های آوارگان و بیمارستان ها در بانک اهداف جنگنده های رژیم صهیونیستی
خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی ضد بخش های مختلف نوار غزه طی صبح امروز همچنان ادامه داشته است.
بر اساس گزارش این شبکه، جنگنده ها و توپخانه ارتش رژیم اشغالگر به شکل گسترده و پیاپی شرق و جنوب شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.
جنگنده های رژیم صهیونیستی همینطور اردوگاه های البریج و المغازی که دربرگیرنده آوارگان فلسطینی هستند را هدف حمله های هوایی خود قرار دادند.

خبرنگار المیادین خاطرنشان کرد که حمله های هوایی رژیم صهیونیستی بیشتر مرکز شهر خان یونس و اطراف جمعیت هلال احمر فلسطین را هدف قرار داده است.
دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه هم از این حمله های وحشیانه در امان نبوده است.
همچنین گزارش هایی در مورد وقوع درگیری های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و عناصر اشغالگر در اطراف بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه انتشار یافته است.
هلال احمر فلسطین هم اعلام نمود که حمله های توپخانه ای شدیدی ضد بخش های اطراف بیمارستان الامل در خان یونس صورت می گیرد.
شهادت ۸ فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری
از سوی دیگر عناصر نظامی رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به شکل گسترده به بخش های مختلف کرانه باختری یورش بردند.
این عناصر اشغالگر صبح امروز به اردوگاه طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کردند. در جریان این حمله و تیراندازی آنها به سمت شهروندان فلسطینی دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.
عناصر اشغالگر صهیونیست به منطقه بیتا واقع در جنوب نابلس هم یورش بردند.
شهر سلفیت واقع در کرانه باختری هم صبح امروز جمعه شاهد یورش وحشیانه عناصر اشغالگر بود به صورتی که دست کم ۲ جوان فلسطینی در درگیری با عناصر صهیونیست زخمی شدند.
اشغالگران پس از حمله به منطقه طمون واقع در جنوب طوباس و استقرار تک تیراندازها بر فزار خانه ها، برخی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.
منطقه بیت امر واقع در شمال شهر الخلیل و منطقه الظاهریه در جنوب این شهر هم شاهد حمله نظامیان صهیونیست بودند.
افزایش آمار اشغالگران به هلاکت رسیده در غزه / اذعان صهیونیست ها به بی نتیجه بودن حمله به غزه
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً به هلاکت عناصر دیگر خود در درگیری های زمینی در نوار غزه اذعان کرد.

بر اساس این گزارش و به نقل از رسانه های عبری زبان، یکی از اعضای تیپ «جفعاتی» در اثر شدت جراحت های وارده در درگیری های نوار غزه به هلاکت رسیده است.
همچنین سه نظامی صهیونیست دیگر در درگیری های مرکزی و شمالی نوار غزه بشدت زخمی شده اند. حال این عناصر اشغالگر وخیم گزارش شده است.
این در حالیست که رسانه های عبری زبان اذعان کردند: زمان آن رسیده که اعتراف نماییم حمله های بیشتر ضد نوار غزه هیچگاه سبب نمی شود قدرت بازدارندگی اسرائیل ترمیم شود.
این رسانه ها اضافه کردند: اجرای حمله های بیشتر ضد نوار غزه هیچگاه سبب تقویت امنیت اسرائیل نمی گردد.
درخواست مکزیک و شیلی برای اجرای تحقیقات ضد تل آویو
از سوی دیگر وزارت خارجه مکزیک اعلام نمود که این کشور به همراه کشور شیلی خواستار اجرای تحقیقات از جانب دادگاه کیفری بین المللی در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه هستند.
در این بیانیه تاکید شده است: این اقدام مکزیک و شیلی به سبب افزایش نگرانی ها نسبت به تشدید خشونت ها بخصوص ضد اهداف مدنی و غیرنظامی در نوار غزه صورت می گیرد.
این وزارت خانه تصریح کرد: گزارش های مختلفی از جانب سازمان ملل انتشار یافته که نشان داده است حوادث زیادی رخ داده که می تواند جزو جنایاتی دسته بندی شود که دادگاه کیفری بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.
وزیر خارجه این کشور هم اعلام نمود: مکزیک اجرای تحقیقات در رابطه با هر جنایت جنگی احتمالی در هر جایی را تأیید می کند.
در حال تکمیل

منبع: