نخست وزیر عراق: ایران همسایه عراق است و در کنار ما در مقابل داعش ایستادگی کرد

بهمن: به گزارش بهمن، نخست وزیر عراق در نشست داووس تصریح کرد: تهران و بغداد منافع مشترکی دارند و ایران کشور همسایه عراق است و در مقابل داعش در کنار ما ایستادگی کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رسانه های عراقی، «محمد شیاع السودانی» در نشست اقتصادی داووس در سوئیس در رابطه با تحولات منطقه ای و رخدادهای بین المللی اظهار نظر کرد.
وی در ارتباط با تحولات اخیر در مبحث عملیات موشکی ضد تروریستی سپاه، به صراحت اعلام نمود که ایران و عراق منافع مشترک دارند و اضافه کرد: ایران کشور همسایه عراق است و در مقابل داعش در کنار ما ایستادگی کرد.
السودانی در ارتباط با مبحث جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد غزه هم اظهار داشت: ما با نسل کشی فلسطینیان در غزه روبرو می باشیم و جامعه جهانی این مورد را نادیده می گیرد.
وی ضمن اشاره به آخرین تحولات عراق اظهار داشت: ما از یک رژیم دیکتاتوری به دموکراسی رسیدیم و با کمک دوستان بر خیلی از چالش ها غلبه کردیم. مردم عراق در مقابل ناملایماتی که کشور در سالهای گذشته با آن روبرو بوده است، پیروز شدند.
السودانی تصریح کرد: البته داعش امروز تهدیدی برای کشور عراق محسوب نمی گردد.
نخست وزیر عراق تصریح کرد: ما به اجرای تعهدات دولت برای پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین المللی در عراق ادامه می دهیم
وی اضافه کرد: پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی در عراق یک خواسته مردمی است و ما برای اجرای آن جدی هستیم.
السودانی در ادامه در ارتباط با مسائل محیط زیستی تصریح کرد: من خواهان تشکیل کمیته مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس به علت شرایط جوی شدم.
وی در انتها تصریح کرد: سرمایه گذاری گاز یکی از مهم ترین گامهای اصلاحی ما در قسمت انرژی است. ما با عراقی جدید روبرو می باشیم که از نظر اقتصادی قوی، متحد و با ثبات است.

منبع: