وزرای اسراییلی: کابینه ائتلافی ماندگار نخواهد بود

به گزارش بهمن، به دنبال بالا گرفتن تنش میان اعضای شورای جنگ اسراییل، تلویزیون رسمی این رژیم به نقل از وزرای کابینه ائتلافی فاش ساخت که کابینه ائتلافی نتانیاهو برای مدت طولانی دوام نخواهد آورد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «سازمان رادیو و تلویزیون اسراییل» در گزارشی به نقل از وزرای ارشد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام نمود که کابینه جنگ برای مدت طولانی پا برجا نخواهد ماند.
وزاری کابینه ائتلافی فاش کردند که انتقادات به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برنامه ریزی شده بود و خاطرنشان کردند که «برنامه پنهانی وجود دارد تا نهادهای امنیتی مسئول شکست در ۷ اکتبر شناخته شوند.»
طی روز گذشته (پنجشنبه) رسانه های رژیم صهیونیستی از بروز مشاجرات لفظی شدید میان چند نفر از وزیران کابینه نتانیاهو با «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی اطلاع داده بودند. گزارش ها حاکی می باشد درگیری لفظی وزرا بر سر یکدیگر و هالوی در آن جلسه به حدی شدت گرفت که نتانیاهو ناچار شد جلسه کابینه را نیمه کاره تمام کند.
هالوی پیش تر اعلام نموده بود که در نظر دارد تیمی را مأمور تحقیق در رابطه با حمله ۷ اکتبر کند؛ طرح این مورد به جدال شدید میان وزرا انجامید.
یکی از وزرا هم به شبکه عبری «کان» فاش کرد که «مناقشه روز گذشته (پنجشنبه) نشست کابینه توهین آمیز بود. آنان ارتش را به باد انتقاد گرفتند و بعضی از اعضای ارشد تشکیلات وزارت جنگ هم بی طرف ماندند.»
از سوی دیگر، بنی گانتز، عضو دیگر ائتلافی کابینه نتانیاهو در سخنانی فاش کرد: «آنچه روز گذشته در نشست کابینه رخ داد با انگیزه های سیاسی در بحبوحه جنگ صورت گرفت و تابحال چنین رفتاری هیچگاه طی نشست هایی که پیش تر داشتم، تجربه نکرده بودم و نبایستی چنین حادثه ای رخ می داد.»
عضو کابینه جنگی نتانیاهو اذعان کرد: «ما در دشوارترین جنگ خود در طول تاریخ خود قرار داریم و در چند جبهه درحال نبرد هستیم و بایستی با مشتی واحد ضد گروههای فلسطینی اقدام نماییم.»
گفتنی است اظهارات بی سابقه گانتز ضد نتانیاهو بعد از پیوستن به کابینه ائتلافی نتانیاهو در اکتبر گذشته بعنوان اولین تهدید وی ضد نتانیاهو به حساب می آید.
این اختلاف ها در حالی ادامه دارد که رژیم اسراییل با گذشت نزدیک به سه ماه از جنگ تا کنون موفقیتی در دستیابی به اهداف جنگی خود کسب نکرده است.
رژیم اسراییل هدفش از اقدامات جنگی در غزه را نابود کردن حماس اعلام نموده اما روزنامه نیویورک تایمز چهارشنبه گذشته در تحلیلی به نقل از کارشناسان نوشت که هنوز نشانه ای از افول توان نظامی حماس وجود ندارد.

منبع: